Wydział Inwestycji, Rozwoju i Spraw Społecznych (IRS)
Szczegóły informacji
Wydział Inwestycji, Rozwoju i Spraw Społecznych (IRS)
Informacja ogłoszona dnia 2020-06-05 05:42:02 przez Administrator Systemu
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Spraw Społecznych (IRS) należy:
- Zadania z zakresu pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania inwestycji oraz zarządzania projektami:
- pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji na temat zewnętrznych źródeł finansowania inwestycji Powiatu, w tym w szczególności z funduszy pomocowych Unii Europejskiej, zagranicznych, budżetu państwa, budżetu województwa, środków prywatnych,
- monitoring ogłaszanych naborów, konkursów umożliwiających pozyskanie środków zewnętrznych dla Powiatu,
- informowanie Starosty o inwestycjach z zakresu działania Powiatu i zadań publicznych Powiatu, mogących podlegać dofinansowaniu ze środków zewnętrznych,
- informowanie Starosty o stopniu przygotowania Powiatu do ubiegania się o środki zewnętrzne na działania inwestycyjne – posiadanie dokumentacji technicznych/projektów budowlanych, kosztorysów, pozwoleń na budowę/zgłoszenia robót budowlanych,
- opracowanie i przygotowanie przy udziale innych komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu wniosków o dofinansowanie projektów inwestycyjnych ze środków zewnętrznych,
- przygotowanie załączników w postaci oświadczeń Starosty oraz zlecenie opracowania załączników specjalistycznych, branżowych oraz finansowych wymaganych do wniosków o dofinansowanie inwestycji ze środków zewnętrznych,
- złożenie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie inwestycji wraz z niezbędnymi załącznikami do odpowiedniej Instytucji – wskazanej w ogłoszeniu o konkursie/naborze;
- składanie stosownych dokumentów/uzupełnień wymaganych przez odpowiednią Instytucję na etapie oceny wniosków (ocena formalna, merytoryczna, środowiskowa) o dofinansowanie projektów inwestycyjnych,
- przygotowanie załączników do umowy o dofinansowanie wskazanych przez odpowiednią instytucje w przypadku wyboru projektu inwestycyjnego do realizacji i przyznaniu dofinansowania,
- rozliczanie merytoryczne i finansowe (przy współpracy z Wydziałem Finansowo – Księgowym) projektów inwestycyjnych dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
- przygotowanie wniosków o płatność oraz sprawozdań monitoringowych z realizacji projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych oraz przekazywanie ich do odpowiedniej Instytucji,
- przygotowanie oraz przekazanie do odpowiedniej Instytucji wszelkich zmian w projekcie inwestycyjnym, w celu przygotowania aneksów do umów o dofinansowanie projektów ze środków zewnętrznych,
- przygotowanie postepowań o udzielenie zamówień publicznych (zgodnie z Ustawą PZP lub Zasadą konkurencyjności) przy realizacji projektów inwestycyjnych dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
- przygotowanie dokumentów, informacji, wyjaśnień do kontroli projektów inwestycyjnych dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
- kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przyjęcia środków trwałych związanych z realizacją inwestycji dofinansowanych ze środków zewnętrznych, wypełnianie dowodów OT i PT a następnie ich przekazanie do Wydziału Finansowo – Księgowego,
- współpraca z innymi podmiotami, w szczególności z jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie pozyskiwania, zarządzania i rozliczania projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
- informowanie interesantów o możliwości pozyskania środków zewnętrznych na działania inwestycyjne.
- Zadania z zakresu zamówień publicznych i inwestycji:
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych dla których zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych,
- prowadzenie rejestru odwołań w zakresie zamówień publicznych dla których zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych,
- opracowywanie we współpracy z jednostkami organizacyjnymi Powiatu planu zamówień publicznych dla których zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych,
- sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych,
- udzielanie wyjaśnień Wydziałom/Biurom oraz opracowanie materiałów źródłowych, w tym Regulaminu Udzielania Zamówień Publicznym w Starostwie, stanowiących podstawę udzielania zamówień na dostawy, roboty budowlane i usługi,
- udzielanie komórkom organizacyjnym Starostwa pomocy w stosowaniu ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz regulaminu udzielania zamówień publicznych,
- organizacja szkoleń wewnętrznych z zakresu stosowania przepisów ustawy PZP oraz regulaminu udzielania zamówień publicznych,
- prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy PZP oraz zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych, dotyczącego wydziałów/biur starostwa po otrzymaniu podpisanego Wniosku o zamówienie publiczne oraz merytorycznego opisu przedmiotu zamówienia,
- pełnienie funkcji sekretarza komisji przetargowej, w przypadku jej powołania,
- prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z postępowaniem o zamówienie publiczne, zgodnie z przepisami ustawy PZP,
- publikowanie ogłoszeń i informacji wymaganych przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych Urzędu Zamówień Publicznych,
- zamieszczenie ogłoszeń, Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz informacji związanych z przeprowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Gorzowskiego
- współpracując z obsługą prawną starostwa przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu oraz Zarządzeń Starosty w sprawach dotyczących zamówień publicznych,
- wnioskowanie do Zarządu Powiatu o umieszczenie w planie budżetowym zadań inwestycyjnych realizowanych przez Wydział IRS,
- planowanie, przygotowanie oraz koordynacja realizacji inwestycji z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
- przeprowadzenie postępowania związanego w wyborem Inspektora Nadzoru dla inwestycji realizowanych przez Wydział IRS z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
- ścisła współpraca z Inspektorem Nadzoru przy realizacji inwestycji z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
- współudział w przygotowywaniu decyzji, zarządzeń i uchwał związanych z inwestycjami realizowanymi przez Wydział IRS z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
- zlecanie przygotowania kosztorysów oraz dokumentacji projektowych / technicznych dla inwestycji prowadzonych przez Wydział IRS z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
- opracowywanie materiałów statystycznych w zakresie inwestycji prowadzonych przez Wydział IRS z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
- publikacja na stronie internetowej Powiatu Gorzowskiego planu zamówień publicznych o wartości powyżej 30.000 euro.
- Zadania w zakresie edukacji i spraw społecznych:
- zakładanie, prowadzenie, przekształcanie i likwidacja publicznych szkół i placówek oświatowych,
- ustalanie sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i szkół specjalnych,
- sprawowanie nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi w zakresie spraw finansowych i organizacyjnych,
- analizowanie arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat gorzowski,
- prowadzenie ewidencji niepublicznych szkół oraz placówek oświatowych,
- nadawanie i cofanie uprawnień szkoły publicznej dla szkół niepublicznych,
- prowadzenie spraw związanych z dotowaniem niepublicznych szkół i placówek,
- prowadzenie spraw związanych z postępowaniem egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego,
- współdziałanie ze związkami zawodowymi w sprawach funkcjonowania oświaty,
- analizowanie wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli oraz sporządzanie sprawozdania ze średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych,
- opracowywanie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych,
- występowanie do właściwych jednostek z wnioskami o nadanie odznaczeń i medali dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Gorzowski,
- sporządzanie oceny pracy dyrektora szkoły lub placówki oświatowej, w części należącej do kompetencji organu prowadzącego,
- prowadzenie sprawozdawczości oświatowej do Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty,
- organizowanie konkursu na dyrektora szkoły lub placówki oświatowej powiatu gorzowskiego,
- współpraca z kuratorium oświaty w Gorzowie Wlkp.,
- prowadzenie spraw związanych z kierowaniem uczniów do szkół specjalnych,
- realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu, współpraca z gminami w zakresie wspólnych inicjatyw sportowych i kulturalnych,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- współpraca z innymi podmiotami, a w szczególności z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie pozyskiwania, zarządzania i rozliczania środków pomocowych,
- sporządzanie informacji i sprawozdań,
- realizacja zaleceń pokontrolnych,
- przekazywanie informacji do biuletynu informacji publicznej,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem dyżurów godzin pracy aptek ogólnodostępnych,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, ustawy prawo zamówień publicznych w starostwie powiatowym w Gorzowie Wlkp.
- Zadania w zakresie działalności pożytku publicznego, promocji i współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego:
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, związkami, fundacjami oraz innymi organizacjami społecznymi, gospodarczymi, zawodowymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, w zakresie zadań ustawowych powiatu,
- wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń na podstawie przepisów ustawy prawo o stowarzyszeniach,
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej,
- przyjmowanie wniosków o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
- załatwianie spraw związanych z realizacją ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych,
- sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, - przegotowywanie sprawozdań zarządu na sesję rady powiatu z realizacji programu współpracy oraz umieszczanie ich na stronę BIP,
- wykonywanie zadań z zakresu promocji i ochrony zdrowia, w tym zdrowia psychicznego oraz współpraca z instytucjami działającymi na rzecz ochrony zdrowia,
- załatwianie spraw związanych z kierowaniem nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych,
- sporządzanie informacji i sprawozdań,
- realizacja zaleceń pokontrolnych,
- prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych,
- prowadzenie ewidencji klubów sportowych, które nie prowadzą działalności gospodarczej,
- wydawanie decyzji o wpisie i wykreśleniu z ewidencji,
- wydawanie decyzji o zmianach w statutach stowarzyszeń bedących w ewidencji starosty,
- wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji,
- wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością uczniowskich klubów sportowych oraz klubów sportowych, które nie prowadzą działalności gospodarczej,
- wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i stowarzyszeń kultury fizycznej zarejestrowanych w krajowym rejestrze sądowym,
- ogłaszanie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych,
- udział w pracach komisji konkursowych,
- opiniowanie ofert oraz zawieranie umów na realizację zadań publicznych,
- kontrola nad realizacją zadań oraz sprawozdań z wykonania zadań publicznych,
- realizacja zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz muzeów, w tym aktualizacja Planu ochrony zabytków Powiatu Gorzowskiego,
- organizowanie pomocy repatriantom w zakresie pokrycia kosztów remontu lokalu mieszkalnego i aktywizacji zawodowej,
- organizowanie na terenie Powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walk o niepodległość,
- organizowanie, przygotowanie i przeprowadzenie powiatowych eliminacji turnieju bezpieczeństwa w ruchu drogowym dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, współpraca w tym zakresie z polskim związkiem motorowym, wojewódzkim ośrodkiem ruchu drogowego oraz komendą miejską policji,
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowywaniem obcych wydarzeń promocyjnych,
- organizacja oraz udział w imprezach promocyjnych powiatu gorzowskiego,
- współpraca z innymi podmiotami, w szczególności z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie pozyskiwania, zarządzania i rozliczania środków zewnętrznych,
- prowadzenie strony internetowej Powiatu, w szczególności aktualizowanie danych na niej zawartych, prowadzenie i aktualizowanie profilu na portalu społecznościowym, redagowanie biuletynu „Kierunek, Twój Powiat Gorzowski” – głównie na podstawie materiałów otrzymanych z komórek merytorycznych,
- opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o Powiecie,
- prowadzenie i koordynowanie współpracy z powiatem marchijsko - odrzańskim,
- prowadzenie spraw związanych ze współdziałaniem powiatu z innymi jednostkami organizacyjnymi,
- umieszczanie informacji związanych z pracą wydziału w biuletynie informacji publicznej,
- przygotowywanie założeń do projektu budżetu powiatu oraz z wykonania budżetu,
- sporządzanie innych informacji,
- przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy prawo zamówień publicznych oraz regulaminu udzielania zamówień publicznych w starostwie powiatowym w Gorzowie Wlkp.,
- prowadzenie spraw związanych z orderami, odznakami i odznaczeniami,
- obsługa techniczno-organizacyjna uroczystości i świąt państwowych oraz lokalnych,
- prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków Powiatowej Rady Zatrudnienia;
- Zadania w zakresie pozyskiwania środków pozabudżetowych:
- pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację projektów z zakresu sportu, kultury i rekreacji,
- przygotowywanie planu finansowego projektów „miękkich” finansowanych ze środków zewnętrznych do budżetu powiatu gorzowskiego,
- przygotowywanie wniosków o dofinansowanie projektów w ramach projektów „miękkich” finansowanych ze środków zewnętrznych,
- realizacja i rozliczanie projektów „miękkich” finansowanych ze środków zewnętrznych,
- przygotowywanie sprawozdań i informacji ze zrealizowanych projektów „miękkich” finansowanych ze środków zewnętrznych,
- Zadania w zakresie realizacji projektów systemowych:
- koordynowanie i nadzorowanie pracy zespołu projektowego,
- współpraca z partnerami projektu, w tym koordynowanie przygotowania dokumentów wspólnych,
- monitorowanie postępu rzeczowo-finansowego projektu i nadzór nad realizacją zadań w projekcie - zgodnie z umową o dofinansowanie oraz wnioskiem o dofinansowanie, w szczególności z harmonogramem i budżetem projektu,
- współpraca z IP, w tym uzgadnianie ewentualnych zmian w projekcie,
- aktualizacja dokumentów aplikacyjnych oraz załączników do umowy o dofinansowanie,
- zbieranie danych o uczestnikach projektu,
- bieżące monitorowanie stopnia osiągnięcia wskaźników projektu,
- nadzór nad ewaluacją projektu,
- promocja i informacja dot. projektu,
- opracowywanie procedur, regulaminów dotyczących realizacji projektu, wynikających z obowiązujących przepisów, wytycznych oraz innych dokumentów i zaleceń IP I IŻ,
- zapewnienie przepływu informacji w projekcie,
- właściwe przechowywanie w biurze projektu dokumentów związanych z realizacją projektu, a następnie ich archiwizowanie,
- zarządzanie ryzykiem w projekcie (analizy ryzyka, identyfikacja zagrożeń, planowanie działań zapobiegawczych, wdrażanie planu minimalizacji ryzyka),
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Gorzowski |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Powiat Gorzowski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-06-05 05:41:48 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-06-05 05:42:02 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-06-05 16:29:05 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 952 raz(y) |