Wieloosobowe Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego i Pionu Ochrony (ZK)
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wieloosobowe Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego i Pionu Ochrony (ZK)
Akapit nr 1 - brak tytułu
Wieloosobowego stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego i Pionu Ochrony (ZK) należy:
- Sprawy bezpieczeństwa:
- opracowywanie i bieżąca aktualizacja planów zarządzania kryzysowego,
- współdziałanie z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
- przygotowanie projektów uchwał, zarządzeń dotyczących realizacji zadań w zakresie bezpieczeństwa,
- obsługa merytoryczna, techniczna i organizacyjna Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
- planowanie, organizowanie i realizowanie przedsięwzięć zapewniających wykonywanie zadań związanych z kierowaniem bezpieczeństwem narodowym w czasie pokoju, w razie wewnętrznego lub zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, w tym w razie wystąpienia działań terrorystycznych lub innych szczególnych zdarzeń,
- opracowywanie i aktualizacja dokumentacji na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.
- Prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym obsługa merytoryczna, organizacyjna i techniczna Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego:
- koordynowanie zadań na szczeblu powiatu w zakresie zarządzania kryzysowego przewidzianymi przepisami: ustaw, rozporządzeń, zarządzeń i wytycznych,
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej, kierownikami powiatowych służb, inspekcji i straży, jednostek organizacyjnych powiaty, wydziałami starostwa w zwalczaniu skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
- obsługa merytoryczna, techniczna i organizacyjna Powiatowego Zespołu Zarządzania kryzysowego,
- monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń na obszarze administrowanym,
- przyjmowanie i przekazywanie ostrzeżeń, komunikatów i informacji o ekstremalnych warunkach meteorologicznych, hydrologicznych i innych,
- gromadzenie baz danych o zagrożeniach, siłach i środkach zapobiegania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym,
- dokumentacja Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
- całodobowe dyżury Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
- współpraca z Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego, gminnymi zespołami zarządzania kryzysowego oraz centrami zarządzania kryzysowego ościennych powiatów,
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
- obsługa dedykowanych systemów łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego,
- łączność radiotelefoniczna,
- treningi łączności w radiotelefonicznej sieci zarządzania Starosty Gorzowskiego.
- Inicjowanie, opiniowanie oraz uwzględnianie programów i przedsięwzięć związanych z ochroną powiatu przed powodzią:
- monitorowanie sytuacji hydrometeorologicznej oraz dokonywanie jej analiz i prognoz,
- przygotowanie i aktualizowanie powiatowego planu operacyjnego ochrony przed powodzią,
- prowadzenie gospodarki magazynowej oraz ewidencji gospodarki materiałowej powiatowego magazynu przeciwpowodziowego,
- przygotowanie informacji dot. ogłoszenia bądź odwołanie alarmu przeciwpowodziowego na obszarze powiatu.
- Realizacja zadań Szefa Obrony Cywilnej Kraju:
- dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
- opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej,
- opracowywanie i uzgadnianie planów działania,
- opracowywanie stosownych sprawozdań i informacji merytorycznych dotyczących spraw obrony cywilnej,
- organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
- tworzenie i przygotowanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
- organizowanie Ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia życia i zdrowia,
- planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zniszczenia,
- planowanie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczanych zakładów przemysłu spożywczego dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
- planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych,
- organizacja formacji obrony cywilnej,
- współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
- współdziałanie z Wojskowym Komendantem Uzupełnień w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej i propagowanie problematyki obrony cywilnej i ochrony ludności wśród mieszkańców powiatu,
- ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie powiatu przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej,
- kontrola przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w stosunku do gmin powiatu, w tym nadzór kontrolny nad sprzętem znajdującym się w gminnych magazynach obrony cywilnej,
- współpraca z pełnomocnikiem wojewody do spraw ratownictwa medycznego
i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań, - prowadzenie powiatowej bazy danych sił i środków obrony cywilnej,
- prowadzenie gospodarki magazynowej oraz ewidencji gospodarki materiałowej powiatowego magazynu obrony cywilnej.
- Realizacja zadań powiatu w zakresie spraw obronnych w tym przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu:
- organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu spraw obronnych,
- opracowywanie dokumentacji na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
- opracowanie i aktualizacja wytycznych i planów w sprawie realizacji zadań obronnych,
- dokumentacja stałego dyżuru,
- realizacja przedsięwzięć związanych ze świadczeniami na rzecz obrony,
- przygotowanie i rozwijanie Akcji Kurierskiej na terenie powiatu,
- organizowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej na terenie powiatu,
- punkt kontaktowy HNS,
- kontrole z zakresu realizacji zadań obronnych,
- współpraca cywilno – wojskowa.
- W zakresie ochrony informacji niejawnych:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne,
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów zawierających informacje niejawne,
- opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w Starostwie, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji,
- przeprowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- wydawanie zaświadczeń o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających,
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w starostwie, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,
- przekazywanie do ABW do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także danych osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa,
- opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne” w starostwie, instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” w starostwie oraz zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa w celu ich ochrony,
- przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie, przekazywanie oraz wysyłanie dokumentów i materiałów niejawnych,
- bezpośredni nadzór nad obiegiem materiałów,
- udostępnianie materiałów osobom do tego uprawnionym,
- wydawanie materiałów do tego uprawnionym, które zapewniają odpowiednie warunki ich przechowywania,
- egzekwowanie zwrotu materiałów,
- kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania materiałów w kancelarii,
- informowanie pełnomocnika ochrony o zagrożeniach ujawnienia, utraty lub zagubienia dokumentów niejawnych,
- prowadzenie ewidencji wykorzystywanych stempli i pieczęci znajdujących się na wyposażeniu kancelarii.
Pobierz dane XML Wieloosobowe Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego i Pionu Ochrony (ZK) Drukuj informację Wieloosobowe Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego i Pionu Ochrony (ZK)
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Gorzowski |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Powiat Gorzowski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-06-05 17:12:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-06-05 17:12:54 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-06-05 17:12:54 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 631 raz(y) |