ˆ

Wieloosobowe Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego i Pionu Ochrony (ZK)

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wieloosobowe Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego i Pionu Ochrony (ZK)

Akapit nr 1 - brak tytułu

Wieloosobowego stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego i Pionu Ochrony (ZK) należy:
  1. Sprawy bezpieczeństwa:
    • opracowywanie i bieżąca aktualizacja planów zarządzania kryzysowego,
    • współdziałanie z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
    • przygotowanie projektów uchwał, zarządzeń dotyczących realizacji zadań w zakresie bezpieczeństwa,
    • obsługa merytoryczna, techniczna i organizacyjna Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
    • planowanie, organizowanie i realizowanie przedsięwzięć zapewniających wykonywanie zadań związanych z kierowaniem bezpieczeństwem narodowym w czasie pokoju, w razie wewnętrznego lub zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, w tym w razie wystąpienia działań terrorystycznych lub innych szczególnych zdarzeń,
    • opracowywanie i aktualizacja dokumentacji na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.
  2. Prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym obsługa merytoryczna, organizacyjna i techniczna Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego:
    • koordynowanie zadań na szczeblu powiatu w zakresie zarządzania kryzysowego przewidzianymi przepisami: ustaw, rozporządzeń, zarządzeń i wytycznych,
    • współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej, kierownikami powiatowych służb, inspekcji i straży, jednostek organizacyjnych powiaty, wydziałami starostwa w zwalczaniu skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
    • obsługa merytoryczna, techniczna i organizacyjna Powiatowego Zespołu Zarządzania kryzysowego,
    • monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń na obszarze administrowanym,
    • przyjmowanie i przekazywanie ostrzeżeń, komunikatów i informacji o ekstremalnych warunkach meteorologicznych, hydrologicznych i innych,
    • gromadzenie baz danych o zagrożeniach, siłach i środkach zapobiegania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym,
    • dokumentacja Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
    • całodobowe dyżury Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
    • współpraca z Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego, gminnymi zespołami zarządzania kryzysowego oraz centrami zarządzania kryzysowego ościennych powiatów,
    • nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
    • obsługa dedykowanych systemów łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego,
    • łączność radiotelefoniczna,
    • treningi łączności w radiotelefonicznej sieci zarządzania Starosty Gorzowskiego.
  3. Inicjowanie, opiniowanie oraz uwzględnianie programów i przedsięwzięć związanych z ochroną powiatu przed powodzią:
    • monitorowanie sytuacji hydrometeorologicznej oraz dokonywanie jej analiz i prognoz,
    • przygotowanie i aktualizowanie powiatowego planu operacyjnego ochrony przed powodzią,
    • prowadzenie gospodarki magazynowej oraz ewidencji gospodarki materiałowej powiatowego magazynu przeciwpowodziowego,
    • przygotowanie informacji dot. ogłoszenia bądź odwołanie alarmu przeciwpowodziowego na obszarze powiatu.
  4. Realizacja zadań Szefa Obrony Cywilnej Kraju:
    • dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
    • opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej,
    • opracowywanie i uzgadnianie planów działania,
    • opracowywanie stosownych sprawozdań i informacji merytorycznych dotyczących spraw obrony cywilnej,
    • organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
    • tworzenie i przygotowanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
    • organizowanie Ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia życia i zdrowia,
    • planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zniszczenia,
    • planowanie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczanych zakładów przemysłu spożywczego dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
    • planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych,
    • organizacja formacji obrony cywilnej,
    • współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
    • współdziałanie z Wojskowym Komendantem Uzupełnień w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej i propagowanie problematyki obrony cywilnej i ochrony ludności wśród mieszkańców powiatu,
    • ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie powiatu przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej,
    • kontrola przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w stosunku do gmin powiatu, w tym nadzór kontrolny nad sprzętem znajdującym się w gminnych magazynach obrony cywilnej,
    • współpraca z pełnomocnikiem wojewody do spraw ratownictwa medycznego
      i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań,
    • prowadzenie powiatowej bazy danych sił i środków obrony cywilnej,
    • prowadzenie gospodarki magazynowej oraz ewidencji gospodarki materiałowej powiatowego magazynu obrony cywilnej.
  5. Realizacja zadań powiatu w zakresie spraw obronnych w tym przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu:
    • organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu spraw obronnych,
    • opracowywanie dokumentacji na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
    • opracowanie i aktualizacja wytycznych i planów w sprawie realizacji zadań obronnych,
    • dokumentacja stałego dyżuru,
    • realizacja przedsięwzięć związanych ze świadczeniami na rzecz obrony,
    • przygotowanie i rozwijanie Akcji Kurierskiej na terenie powiatu,
    • organizowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej na terenie powiatu,
    • punkt kontaktowy HNS,
    • kontrole z zakresu realizacji zadań obronnych,
    • współpraca cywilno – wojskowa.
  6. W zakresie ochrony informacji niejawnych:
    • zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,
    • zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne,
    • zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,
    • kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów zawierających informacje niejawne,
    • opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w Starostwie, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji,
    • przeprowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych,
    • wydawanie zaświadczeń o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych,
    • prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających,
    • prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w starostwie, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,
    • przekazywanie do ABW do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także danych osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa,
    • opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne” w starostwie, instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” w starostwie oraz zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa w celu ich ochrony,
    • przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie, przekazywanie oraz wysyłanie dokumentów i materiałów niejawnych,
    • bezpośredni nadzór nad obiegiem materiałów,
    • udostępnianie materiałów osobom do tego uprawnionym,
    • wydawanie materiałów do tego uprawnionym, które zapewniają odpowiednie warunki ich przechowywania,
    • egzekwowanie zwrotu materiałów,
    • kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania materiałów w kancelarii,
    • informowanie pełnomocnika ochrony o zagrożeniach ujawnienia, utraty lub zagubienia dokumentów niejawnych,
    • prowadzenie ewidencji wykorzystywanych stempli i pieczęci znajdujących się na wyposażeniu kancelarii.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Gorzowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-06-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Powiat Gorzowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-06-05 17:12:38
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-06-05 17:12:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-06-05 17:12:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
631 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »