ˆ

Wydział HR i Administracji (HRA)

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wydział HR i Administracji (HRA)

Akapit nr 1 - brak tytułu

Do zadań Wydziału HR i Administracji (HRA) należy:
 
  1. Naliczanie wynagrodzeń pracowników starostwa oraz rozliczenia ich z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz diet radnych.
  2. W zakresie nadzoru nad kadrami:
    1. prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp. i kierowników jednostek organizacyjnych,
    2. prowadzenie gospodarki etatami, funduszem płac i funduszem nagród,
    3. wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie stosownych rejestrów,
    4. kontrola przestrzegania dyscypliny pracy i zwolnień lekarskich,
    5. sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie spraw kadrowych,
    6. prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
    7. prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników na wolne stanowiska urzędnicze,
    8. załatwianie spraw rentowych i emerytalnych oraz spraw związanych z kapitałem początkowym pracowników,
    9. prowadzenie spraw związanych z pracami interwencyjnymi, robotami publicznymi i stażami oraz pozostałymi programami z zakresu aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych
      realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim,
    10. prowadzenie spraw związanych  z  regulaminem  wynagradzania  pracowników  Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp. oraz spraw związanych z ustalaniem  maksymalnego  miesięcznego  wynagrodzenia  kierowników  i zastępców kierowników jednostek budżetowych,
    11. prowadzenie   spraw   związanych   z    gospodarowaniem   funduszem   świadczeń   socjalnych pracowników Starostwa Powiatowego i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego,
    12. prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów z pracownikami w sprawie podnoszenia kwalifikacji,
    13. załatwianie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi, oświadczeniami o działalności gospodarczej,
    14. opracowywanie propozycji – projektu budżetu powiatu w części na wynagrodzenia, nagrody, umowy zlecenia i sprawozdań z ich wykonania,
    15. opracowanie regulaminu pracy oraz udział w opracowywaniu innych regulaminów,
    16. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem pracowników urzędu dotyczące obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. Zarządzania Kryzysowego (ZK).
  3. W zakresie spraw z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim:
    1. planowanie szkoleń dla pracowników Starostwa Powiatowego,
    2. realizacja szkoleń dla pracowników Starostwa Powiatowego,
    3. przygotowanie i realizacja okresowej oceny pracowników Starostwa Powiatowego.
  4. Prowadzenie punktu obsługi interesanta:
    1. prowadzenie kancelarii ogólnej, w tym w szczególności:
      • odbieranie, segregowanie i przekazywanie do poszczególnych komórek organizacyjnych korespondencji przychodzącej (zewnętrznej i wewnętrznej),
      • przygotowywanie korespondencji do wysyłki,
      • prowadzenie ewidencji listów urzędowych, paczek oraz przesyłek kurierskich,
      • obsługa elektronicznej rejestracji korespondencji oraz obiegu dokumentów,
      • prowadzenie rejestru pism wychodzących, wysyłanie korespondencji i przesyłek,
      • segregacja i dystrybucja prasy;
    2. obsługa centrali telefonicznej;
    3. kierowanie interesantów do właściwych komórek organizacyjnych;
    4. wydawanie druków obowiązujących w urzędzie oraz udzielanie pomocy przy ich wypełnianiu;
    5. informowanie o procedurze administracyjnej;
  5. Obsługa sekretariatu starosty i wicestarosty:
    1. wykonywanie zadań związanych z funkcjami reprezentacyjnymi starosty i wicestarosty,
    2. organizacja, obsługa spotkań i posiedzeń odbywających się u starosty i wicestarosty,
    3. prowadzenie  oraz  organizacja  bieżącej  współpracy  z  sekretariatami   jednostek   samorządu terytorialnego oraz administracją rządową,
    4. prowadzenie kalendarza spotkań, wizyt i ważnych uroczystości z udziałem starosty
      i wicestarosty,
    5. organizacja przyjmowania interesantów przez starostę i wicestarostę,
    6. prowadzenie rejestru dokonywanych kontroli przez organy zewnętrzne,
    7. przekazywanie korespondencji staroście i wicestaroście;
  6. Prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych:
    1. prowadzenie rejestru upoważnień, zarządzeń Starosty, umów, porozumień, pełnomocnictw,
    2. prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji oraz nadzorowanie terminów udzielania odpowiedzi w tym zakresie przez komórki merytoryczne,
    3. planowanie, przygotowywanie postępowań o zamówienie publiczne dotyczące komórki w oparciu o obowiązujące przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz wewnętrzne akty Zarządu i Starosty we współpracy z pracownikiem Wydziału Inwestycji Rozwoju i Spraw Społecznych zajmującym się zamówieniami publicznymi,
    4. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczaniem budynku i mienia starostwa,
    5. administrowanie budynkami Starostwa, zapewnianie właściwej eksploatacji i bezpieczeństwa,
    6. wystawianie faktur za wynajem pomieszczeń oraz not obciążeniowych,
    7. prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia materiałowo – technicznego,
    8. prowadzenie magazynu materiałów biurowych i komputerowych,
    9. zamawianie pieczęci urzędowych oraz prowadzenie ich rejestru i ich kasowanie,
    10. prowadzenie archiwum zakładowego,
    11. wdrażanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
    12. prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia starostwa,
    13. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem ekwiwalentu dla pracowników,
    14. nadzór i koordynacja pracy kierowcy,
    15. zakup i prowadzenie kartotek odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej,
    16. utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach starostwa oraz dbanie o estetykę wokół budynku,
    17. prowadzenie adaptacji, remontów i napraw oraz konserwacja budynku,
    18. prowadzenie książki obiektu,
    19. prowadzenie spraw z zakresu komputeryzacji urzędu,
    20. utrzymywanie w sprawności technicznej sprzętu informatycznego i zainstalowanego oprogramowania,
    21. prowadzenie spraw gospodarczych zapewniających techniczne i materialne warunki funkcjonowania Starostwa, w tym zapewnienie okresowych przeglądów wynikających z przepisów Prawa budowlanego,
    22. prowadzenie spraw związanych z systemem zarządzania jakością,
    23. Sporządzanie informacji i sprawozdań w zakresie działania komórki;
  7. Zadania związane z obsługą informatyczną Starostwa:
    1. obsługa informatyczna Starostwa,
    2. nadzór procesu informatyzacji Starostwa,
    3. administrowanie oprogramowaniem, sprzętem i siecią komputerową,
    4. zapewnianie bezpieczeństwa systemów,
    5. planowanie zakupów sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do obsługi informatycznej zadań Starostwa,
    6. testowanie i wdrażanie systemów informatycznych,
    7. nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego i oprogramowania,
    8. administrowanie techniczne prezentacji strony internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa,
    9. organizowanie szkoleń pracowników z zakresu obsługi oprogramowania eksploatowanego w Starostwie,
    10. stworzenie, zarządzanie i administrowanie wewnętrzną platformą wymiany informacji – Intranet – zagwarantowanie pełnej funkcjonalności i bezpieczeństwa informacji tam umieszczanych,
    11. prowadzenie zadań z zakresu likwidacji sprzętu komputerowego, drukującego, skanującego i telekomunikacyjnego w zakresie oceny stanu technicznego, zlecania ekspertyz oraz przygotowywania sprzętu i oprogramowania do likwidacji,
    12. realizowanie zadań związanych z organizacją funkcjonowania elektronicznej administracji w tym wdrażania i nadzoru nad elektronicznym systemem obiegu dokumentów oraz systemem zarządzania dokumentacją,
    13. optymalizacja wykorzystania zasobów informatycznych Starostwa, celem stałego podnoszenia jakości obsługi interesantów, a jednocześnie minimalizowanie kosztów,
    14. w zakresie informatycznych zamówień publicznych przygotowywanie specyfikacji technicznych dla postępowań o ich udzielenie, udział w pracach komisji przetargowych, monitorowanie  zgodności realizowanych dostaw i usług z warunkami umów,
    15. przedstawianie Sekretarzowi Powiatu planów rozwoju usług informatycznych wspierających pracę poszczególnych komórek Starostwa oraz dostosowywanie do zmieniających się potrzeb,
    16. planowanie zapotrzebowania na sprzęt komputerowy i oprogramowanie,
    17. zarządzanie dostępem do systemów informatycznych i internetu,
    18. administrowanie serwerami,
    19. utrzymanie ciągłości pracy serwerów, stacji roboczych i oprogramowania biurowego,
    20. nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych,
    21. przyjmowanie zgłoszeń awarii i podejmowanie działań zmierzających do ich usunięcia,
    22. prowadzenie ewidencji haseł dostępowych oraz sprzętu komputerowego i oprogramowania,
    23. utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej obejmujące okablowanie i urządzenia zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci,
    24. planowanie budżetu w zakresie informatyzacji i wyposażenia w sprzęt komputerowy.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Gorzowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-06-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Powiat Gorzowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-06-05 06:00:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-06-05 06:00:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-06-05 16:48:01
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
936 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »