Wydział HR i Administracji (HRA)
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wydział HR i Administracji (HRA)
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Wydziału HR i Administracji (HRA) należy:
- Naliczanie wynagrodzeń pracowników starostwa oraz rozliczenia ich z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz diet radnych.
- W zakresie nadzoru nad kadrami:
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp. i kierowników jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie gospodarki etatami, funduszem płac i funduszem nagród,
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie stosownych rejestrów,
- kontrola przestrzegania dyscypliny pracy i zwolnień lekarskich,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie spraw kadrowych,
- prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
- prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników na wolne stanowiska urzędnicze,
- załatwianie spraw rentowych i emerytalnych oraz spraw związanych z kapitałem początkowym pracowników,
- prowadzenie spraw związanych z pracami interwencyjnymi, robotami publicznymi i stażami oraz pozostałymi programami z zakresu aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych
realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim, - prowadzenie spraw związanych z regulaminem wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp. oraz spraw związanych z ustalaniem maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia kierowników i zastępców kierowników jednostek budżetowych,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem funduszem świadczeń socjalnych pracowników Starostwa Powiatowego i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego,
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów z pracownikami w sprawie podnoszenia kwalifikacji,
- załatwianie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi, oświadczeniami o działalności gospodarczej,
- opracowywanie propozycji – projektu budżetu powiatu w części na wynagrodzenia, nagrody, umowy zlecenia i sprawozdań z ich wykonania,
- opracowanie regulaminu pracy oraz udział w opracowywaniu innych regulaminów,
- prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem pracowników urzędu dotyczące obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. Zarządzania Kryzysowego (ZK).
- W zakresie spraw z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim:
- planowanie szkoleń dla pracowników Starostwa Powiatowego,
- realizacja szkoleń dla pracowników Starostwa Powiatowego,
- przygotowanie i realizacja okresowej oceny pracowników Starostwa Powiatowego.
- Prowadzenie punktu obsługi interesanta:
- prowadzenie kancelarii ogólnej, w tym w szczególności:
- odbieranie, segregowanie i przekazywanie do poszczególnych komórek organizacyjnych korespondencji przychodzącej (zewnętrznej i wewnętrznej),
- przygotowywanie korespondencji do wysyłki,
- prowadzenie ewidencji listów urzędowych, paczek oraz przesyłek kurierskich,
- obsługa elektronicznej rejestracji korespondencji oraz obiegu dokumentów,
- prowadzenie rejestru pism wychodzących, wysyłanie korespondencji i przesyłek,
- segregacja i dystrybucja prasy;
- obsługa centrali telefonicznej;
- kierowanie interesantów do właściwych komórek organizacyjnych;
- wydawanie druków obowiązujących w urzędzie oraz udzielanie pomocy przy ich wypełnianiu;
- informowanie o procedurze administracyjnej;
- prowadzenie kancelarii ogólnej, w tym w szczególności:
- Obsługa sekretariatu starosty i wicestarosty:
- wykonywanie zadań związanych z funkcjami reprezentacyjnymi starosty i wicestarosty,
- organizacja, obsługa spotkań i posiedzeń odbywających się u starosty i wicestarosty,
- prowadzenie oraz organizacja bieżącej współpracy z sekretariatami jednostek samorządu terytorialnego oraz administracją rządową,
- prowadzenie kalendarza spotkań, wizyt i ważnych uroczystości z udziałem starosty
i wicestarosty, - organizacja przyjmowania interesantów przez starostę i wicestarostę,
- prowadzenie rejestru dokonywanych kontroli przez organy zewnętrzne,
- przekazywanie korespondencji staroście i wicestaroście;
- Prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych:
- prowadzenie rejestru upoważnień, zarządzeń Starosty, umów, porozumień, pełnomocnictw,
- prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji oraz nadzorowanie terminów udzielania odpowiedzi w tym zakresie przez komórki merytoryczne,
- planowanie, przygotowywanie postępowań o zamówienie publiczne dotyczące komórki w oparciu o obowiązujące przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz wewnętrzne akty Zarządu i Starosty we współpracy z pracownikiem Wydziału Inwestycji Rozwoju i Spraw Społecznych zajmującym się zamówieniami publicznymi,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczaniem budynku i mienia starostwa,
- administrowanie budynkami Starostwa, zapewnianie właściwej eksploatacji i bezpieczeństwa,
- wystawianie faktur za wynajem pomieszczeń oraz not obciążeniowych,
- prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia materiałowo – technicznego,
- prowadzenie magazynu materiałów biurowych i komputerowych,
- zamawianie pieczęci urzędowych oraz prowadzenie ich rejestru i ich kasowanie,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- wdrażanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem ekwiwalentu dla pracowników,
- nadzór i koordynacja pracy kierowcy,
- zakup i prowadzenie kartotek odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej,
- utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach starostwa oraz dbanie o estetykę wokół budynku,
- prowadzenie adaptacji, remontów i napraw oraz konserwacja budynku,
- prowadzenie książki obiektu,
- prowadzenie spraw z zakresu komputeryzacji urzędu,
- utrzymywanie w sprawności technicznej sprzętu informatycznego i zainstalowanego oprogramowania,
- prowadzenie spraw gospodarczych zapewniających techniczne i materialne warunki funkcjonowania Starostwa, w tym zapewnienie okresowych przeglądów wynikających z przepisów Prawa budowlanego,
- prowadzenie spraw związanych z systemem zarządzania jakością,
- Sporządzanie informacji i sprawozdań w zakresie działania komórki;
- Zadania związane z obsługą informatyczną Starostwa:
- obsługa informatyczna Starostwa,
- nadzór procesu informatyzacji Starostwa,
- administrowanie oprogramowaniem, sprzętem i siecią komputerową,
- zapewnianie bezpieczeństwa systemów,
- planowanie zakupów sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do obsługi informatycznej zadań Starostwa,
- testowanie i wdrażanie systemów informatycznych,
- nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- administrowanie techniczne prezentacji strony internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa,
- organizowanie szkoleń pracowników z zakresu obsługi oprogramowania eksploatowanego w Starostwie,
- stworzenie, zarządzanie i administrowanie wewnętrzną platformą wymiany informacji – Intranet – zagwarantowanie pełnej funkcjonalności i bezpieczeństwa informacji tam umieszczanych,
- prowadzenie zadań z zakresu likwidacji sprzętu komputerowego, drukującego, skanującego i telekomunikacyjnego w zakresie oceny stanu technicznego, zlecania ekspertyz oraz przygotowywania sprzętu i oprogramowania do likwidacji,
- realizowanie zadań związanych z organizacją funkcjonowania elektronicznej administracji w tym wdrażania i nadzoru nad elektronicznym systemem obiegu dokumentów oraz systemem zarządzania dokumentacją,
- optymalizacja wykorzystania zasobów informatycznych Starostwa, celem stałego podnoszenia jakości obsługi interesantów, a jednocześnie minimalizowanie kosztów,
- w zakresie informatycznych zamówień publicznych przygotowywanie specyfikacji technicznych dla postępowań o ich udzielenie, udział w pracach komisji przetargowych, monitorowanie zgodności realizowanych dostaw i usług z warunkami umów,
- przedstawianie Sekretarzowi Powiatu planów rozwoju usług informatycznych wspierających pracę poszczególnych komórek Starostwa oraz dostosowywanie do zmieniających się potrzeb,
- planowanie zapotrzebowania na sprzęt komputerowy i oprogramowanie,
- zarządzanie dostępem do systemów informatycznych i internetu,
- administrowanie serwerami,
- utrzymanie ciągłości pracy serwerów, stacji roboczych i oprogramowania biurowego,
- nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych,
- przyjmowanie zgłoszeń awarii i podejmowanie działań zmierzających do ich usunięcia,
- prowadzenie ewidencji haseł dostępowych oraz sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej obejmujące okablowanie i urządzenia zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci,
- planowanie budżetu w zakresie informatyzacji i wyposażenia w sprzęt komputerowy.
Pobierz dane XML Wydział HR i Administracji (HRA) Drukuj informację Wydział HR i Administracji (HRA)
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Gorzowski |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Powiat Gorzowski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-06-05 06:00:25 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-06-05 06:00:29 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-06-05 16:48:01 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 936 raz(y) |