Wydział HR i Administracji (HRA)
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział HR i Administracji (HRA)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-06-05 06:00:29 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Wydziały HR i Administracji (HRA) należy:
-
Naliczanie wynagrodzeń pracowników starostwa oraz rozliczania ich z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz diet radnych.
-
W zakresie nadzoru nad kadrami:
-
prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp. i kierowników jednostek organizacyjnych,
-
prowadzenie gospodarki etatami, funduszem płac i funduszem nagród,
-
wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie stosownych rejestrów,
-
kontrola przestrzegania dyscypliny pracy i zwolnień lekarskich,
-
sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie spraw kadrowych,
-
prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
-
prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników na wolne stanowiska urzędnicze,
-
załatwianie spraw rentowych i emerytalnych oraz spraw związanych z kapitałem początkowym pracowników,
-
prowadzenie spraw związanych z pracami interwencyjnymi, robotami publicznymi i stażami oraz pozostałymi programami z zakresu aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim,
-
prowadzenie spraw związanych z regulaminem wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp. oraz spraw związanych z ustalaniem maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia kierowników i zastępców kierowników jednostek budżetowych,
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem funduszem świadczeń socjalnych pracowników Starostwa Powiatowego i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego,
-
prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów z pracownikami w sprawie podnoszenia kwalifikacji,
-
załatwianie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi, oświadczeniami o działalności gospodarczej,
-
opracowywanie propozycji – projektu budżetu powiatu w części na wynagrodzenia, nagrody, umowy zlecenia i sprawozdań z ich wykonania,
-
opracowanie regulaminu pracy oraz udział w opracowywaniu innych regulaminów,
-
prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem pracowników urzędu dotyczące obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. Zarządzania Kryzysowego (ZK).
-
-
W zakresie spraw z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim:
-
planowanie szkoleń dla pracowników Starostwa Powiatowego,
-
realizacja szkoleń dla pracowników Starostwa Powiatowego,
-
przygotowanie i realizacja okresowej oceny pracowników Starostwa Powiatowego.
-
-
Prowadzenie punktu obsługi interesanta:
-
prowadzenie kancelarii ogólnej, w tym w szczególności:
-
odbieranie, segregowanie i przekazywanie do poszczególnych komórek organizacyjnych korespondencji przychodzącej (zewnętrznej i wewnętrznej),
-
przygotowywanie korespondencji do wysyłki,
-
prowadzenie ewidencji listów urzędowych, paczek oraz przesyłek kurierskich,
-
obsługa elektronicznej rejestracji korespondencji oraz obiegu dokumentów,
-
prowadzenie rejestru pism wychodzących, wysyłanie korespondencji i przesyłek,
-
segregacja i dystrybucja prasy;
-
-
obsługa centrali telefonicznej;
-
kierowanie interesantów do właściwych komórek organizacyjnych;
-
wydawanie druków obowiązujących w urzędzie oraz udzielanie pomocy przy ich wypełnianiu;
-
informowanie o procedurze administracyjnej;
-
-
Obsługa sekretariatu starosty i wicestarosty:
-
wykonywanie zadań związanych z funkcjami reprezentacyjnymi starosty i wicestarosty,
-
organizacja, obsługa spotkań i posiedzeń odbywających się u starosty i wicestarosty,
-
prowadzenie oraz organizacja bieżącej współpracy z sekretariatami jednostek samorządu terytorialnego oraz administracją rządową,
-
prowadzenie kalendarza spotkań, wizyt i ważnych uroczystości z udziałem starosty i wicestarosty,
-
organizacja przyjmowania interesantów przez starostę i wicestarostę,
-
prowadzenie rejestru dokonywanych kontroli przez organy zewnętrzne,
-
przekazywanie korespondencji staroście i wicestaroście;
-
-
Prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych:
-
prowadzenie rejestru upoważnień, zarządzeń Starosty, umów, porozumień, pełnomocnictw,
-
prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji oraz nadzorowanie terminów udzielania odpowiedzi w tym zakresie przez komórki merytoryczne,
-
planowanie, przygotowywanie postępowań o zamówienie publiczne dotyczące komórki w oparciu o obowiązujące przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz wewnętrzne akty Zarządu i Starosty we współpracy z pracownikiem Wydziału Inwestycji Rozwoju i Spraw Społecznych zajmującym się zamówieniami publicznymi,
-
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczaniem budynku i mienia starostwa,
-
administrowanie budynkami Starostwa, zapewnianie właściwej eksploatacji i bezpieczeństwa,
-
wystawianie faktur za wynajem pomieszczeń oraz not obciążeniowych,
-
prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia materiałowo – technicznego,
-
prowadzenie magazynu materiałów biurowych i komputerowych,
-
zamawianie pieczęci urzędowych oraz prowadzenie ich rejestru i ich kasowanie,
-
prowadzenie archiwum zakładowego
-
wdrażanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
-
prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia starostwa,
-
prowadzenie spraw związanych z naliczaniem ekwiwalentu dla pracowników,
-
nadzór i koordynacja pracy kierowcy,
-
zakup i prowadzenie kartotek odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej,
-
utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach starostwa oraz dbanie o estetykę wokół budynku,
-
prowadzenie adaptacji, remontów i napraw oraz konserwacja budynku,
-
prowadzenie książki obiektu,
-
prowadzenie spraw z zakresu komputeryzacji urzędu,
-
utrzymywanie w sprawności technicznej sprzętu informatycznego i zainstalowanego oprogramowania,
-
prowadzenie spraw gospodarczych zapewniających techniczne i materialne warunki funkcjonowania Starostwa, w tym zapewnienie okresowych przeglądów wynikających z przepisów Prawa budowlanego,
-
prowadzenie spraw związanych z systemem zarządzania jakością,
-
Sporządzanie informacji i sprawozdań w zakresie działania komórki;
-
-
Zadania związane z obsługą informatyczną Starostwa:
-
obsługa informatyczna Starostwa,
-
nadzór procesu informatyzacji Starostwa,
-
administrowanie oprogramowaniem, sprzętem i siecią komputerową,
-
zapewnianie bezpieczeństwa systemów,
-
planowanie zakupów sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do obsługi informatycznej zadań Starostwa,
-
testowanie i wdrażanie systemów informatycznych,
-
nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego i oprogramowania,
-
administrowanie techniczne prezentacji strony internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa,
-
organizowanie szkoleń pracowników z zakresu obsługi oprogramowania eksploatowanego w Starostwie,
-
stworzenie, zarządzanie i administrowanie wewnętrzną platformą wymiany informacji – Intranet – zagwarantowanie pełnej funkcjonalności i bezpieczeństwa informacji tam umieszczanych,
-
prowadzenie zadań z zakresu likwidacji sprzętu komputerowego, drukującego, skanującego i telekomunikacyjnego w zakresie oceny stanu technicznego, zlecania ekspertyz oraz przygotowywania sprzętu i oprogramowania do likwidacji,
-
realizowanie zadań związanych z organizacją funkcjonowania elektronicznej administracji w tym wdrażania i nadzoru nad elektronicznym systemem obiegu dokumentów oraz systemem zarządzania dokumentacją,
-
optymalizacja wykorzystania zasobów informatycznych Starostwa, celem stałego podnoszenia jakości obsługi interesantów, a jednocześnie minimalizowanie kosztów,
-
w zakresie informatycznych zamówień publicznych przygotowywanie specyfikacji technicznych dla postępowań o ich udzielenie, udział w pracach komisji przetargowych, monitorowanie zgodności realizowanych dostaw i usług z warunkami umów,
-
przedstawianie Sekretarzowi Powiatu planów rozwoju usług informatycznych wspierających pracę poszczególnych komórek Starostwa oraz dostosowywanie do zmieniających się potrzeb,
-
planowanie zapotrzebowania na sprzęt komputerowy i oprogramowanie,
-
zarządzanie dostępem do systemów informatycznych i internetu,
-
administrowanie serwerami,
-
utrzymanie ciągłości pracy serwerów, stacji roboczych i oprogramowania biurowego,
-
nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych,
-
przyjmowanie zgłoszeń awarii i podejmowanie działań zmierzających do ich usunięcia,
-
prowadzenie ewidencji haseł dostępowych oraz sprzętu komputerowego i oprogramowania,
-
utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej obejmujące okablowanie i urządzenia zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci,
-
planowanie budżetu w zakresie informatyzacji i wyposażenia w sprzęt komputerowy.
-