Wydział Inwestycji, Rozwoju i Spraw Społecznych (IRS)
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Inwestycji, Rozwoju i Spraw Społecznych (IRS)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-06-05 05:42:02 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Spraw Społecznych (IRS) należy:
-
Zadania z zakresu pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania inwestycji oraz zarządzania projektami:
-
pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji na temat zewnętrznych źródeł finansowania inwestycji Powiatu, w tym w szczególności z funduszy pomocowych Unii Europejskiej, zagranicznych, budżetu państwa, budżetu województwa, środków prywatnych,
-
monitoring ogłaszanych naborów, konkursów umożliwiających pozyskanie środków zewnętrznych dla Powiatu,
-
informowanie Starosty o inwestycjach z zakresu działania Powiatu i zadań publicznych Powiatu, mogących podlegać dofinansowaniu ze środków zewnętrznych,
-
informowanie Starosty o stopniu przygotowania Powiatu do ubiegania się o środki zewnętrzne na działania inwestycyjne - posiadanie dokumentacji technicznych/projektów budowlanych, kosztorysów, pozwoleń na budowę zgłoszenia robót budowlanych,
-
opracowanie i przygotowanie przy udziale innych komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu wniosków o dofinansowanie projektów inwestycyjnych ze środków zewnętrznych,
-
przygotowanie załączników w postaci oświadczeń Starosty oraz zlecenie opracowania załączników specjalistycznych, branżowych oraz finansowych wymaganych do wniosków o dofinansowanie inwestycji ze środków zewnętrznych,
-
złożenie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie inwestycji wraz z niezbędnymi załącznikami do odpowiedniej Instytucji -- wskazanej w ogłoszeniu o konkursie/naborze;
-
składanie stosownych dokumentów/uzupełnień wymaganych przez odpowiednią Instytucję na etapie oceny wniosków (ocena formalna, merytoryczna, środowiskowa) o dofinansowanie projektów inwestycyjnych,
-
przygotowanie załączników do umowy o dofinansowanie wskazanych przez odpowiednią instytucje w przypadku wyboru projektu inwestycyjnego do realizacji i przyznaniu dofinansowania,
-
rozliczanie merytoryczne i finansowe (przy współpracy z Wydziałem Finansowo - Księgowym) projektów inwestycyjnych dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
-
przygotowanie wniosków o płatność oraz sprawozdań monitoringowych z realizacji projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych oraz przekazywanie ich do odpowiedniej Instytucji,
-
przygotowanie oraz przekazanie do odpowiedniej Instytucji wszelkich zmian w projekcie inwestycyjnym, w celu przygotowania aneksów do umów o dofinansowanie projektów ze środków zewnętrznych,
-
przygotowanie postepowań o udzielenie zamówień publicznych (zgodnie z Ustawą PZP lub Zasadą konkurencyjności) przy realizacji projektów inwestycyjnych dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
-
przygotowanie dokumentów, informacji, wyjaśnień do kontroli projektów inwestycyjnych dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
-
kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przyjęcia środków trwałych związanych z realizacją inwestycji dofinansowanych ze środków zewnętrznych, wypełnianie dowodów OT i PT a następnie ich przekazanie do Wydziału Finansowo - Księgowego,
-
współpraca z innymi podmiotami, w szczególności z jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie pozyskiwania, zarządzania i rozliczania projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
-
informowanie interesantów o możliwości pozyskania środków zewnętrznych na działania inwestycyjne.
-
-
Zadania z zakresu zamówień publicznych i inwestycji:
-
prowadzenie rejestru zamówień publicznych dla których zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych,
-
prowadzenie rejestru odwołań w zakresie zamówień publicznych dla których zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych,
-
opracowywanie we współpracy z jednostkami organizacyjnymi Powiatu planu zamówień publicznych dla których zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych,
-
sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych,
-
udzielanie wyjaśnień Wydziałom/Biurom oraz opracowanie materiałów źródłowych, w tym Regulaminu Udzielania Zamówień Publicznym w Starostwie, stanowiących podstawę udzielania zamówień na dostawy, roboty budowlane i usługi,
-
udzielanie komórkom organizacyjnym Starostwa pomocy w stosowaniu ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz regulaminu udzielania zamówień publicznych,
-
organizacja szkoleń wewnętrznych z zakresu stosowania przepisów ustawy PZP oraz regulaminu udzielania zamówień publicznych,
-
prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy PZP oraz zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych, dotyczącego wydziałów/biur starostwa po otrzymaniu podpisanego Wniosku o zamówienie publiczne oraz merytorycznego opisu przedmiotu zamówienia,
-
pełnienie funkcji sekretarza komisji przetargowej, w przypadku jej powołania,
-
prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z postępowaniem o zamówienie publiczne, zgodnie z przepisami ustawy PZP,
-
publikowanie ogłoszeń i informacji wymaganych przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych Urzędu Zamówień Publicznych,
-
zamieszczenie ogłoszeń, Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia oraz informacji związanych z przeprowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Gorzowskiego
-
współpracując z obsługą prawną starostwa przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu oraz Zarządzeń Starosty w sprawach dotyczących zamówień publicznych,
-
wnioskowanie do Zarządu Powiatu o umieszczenie w planie budżetowym zadań inwestycyjnych realizowanych przez Wydział IRS,
-
planowanie, przygotowanie oraz koordynacja realizacji inwestycji z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
-
przeprowadzenie postępowania związanego w wyborem Inspektora Nadzoru dla inwestycji realizowanych przez Wydział IRS z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
-
ścisła współpraca z Inspektorem Nadzoru przy realizacji inwestycji z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
-
współudział w przygotowywaniu decyzji, zarządzeń i uchwał związanych z inwestycjami realizowanymi przez Wydział IRS z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
-
zlecanie przygotowania kosztorysów oraz dokumentacji projektowych / technicznych dla inwestycji prowadzonych przez Wydział IRS z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
-
opracowywanie materiałów statystycznych w zakresie inwestycji prowadzonych przez Wydział IRS z wyłączeniem inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej (Wydział Dróg) oraz remontów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego (Wydział HR i Administracji),
-
publikacja na stronie internetowej Powiatu Gorzowskiego planu zamówień publicznych o wartości powyżej 30.000 euro.
-
-
Zadania w zakresie edukacji i spraw społecznych:
-
zakładanie, prowadzenie, przekształcanie i likwidacja publicznych szkół i placówek oświatowych,
-
ustalanie sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i szkół specjalnych,
-
sprawowanie nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi w zakresie spraw finansowych i organizacyjnych,
-
analizowanie arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat gorzowski,
-
prowadzenie ewidencji niepublicznych szkół oraz placówek oświatowych,
-
nadawanie i cofanie uprawnień szkoły publicznej dla szkół niepublicznych,
-
prowadzenie spraw związanych z dotowaniem niepublicznych szkół i placówek,
-
prowadzenie spraw związanych z postępowaniem egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego,
-
współdziałanie ze związkami zawodowymi w sprawach funkcjonowania oświaty,
-
analizowanie wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli oraz sporządzanie sprawozdania ze średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych,
-
opracowywanie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych,
-
występowanie do właściwych jednostek z wnioskami o nadanie odznaczeń i medali dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Gorzowski,
-
sporządzanie oceny pracy dyrektora szkoły lub placówki oświatowej, w części należącej do kompetencji organu prowadzącego,
-
prowadzenie sprawozdawczości oświatowej do Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty,
-
organizowanie konkursu na dyrektora szkoły lub placówki oświatowej powiatu gorzowskiego,
-
współpraca z kuratorium oświaty w Gorzowie Wlkp.,
-
prowadzenie spraw związanych z kierowaniem uczniów do szkół specjalnych,
-
realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu, współpraca z gminami w zakresie wspólnych inicjatyw sportowych i kulturalnych,
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
-
współpraca z innymi podmiotami, a w szczególności z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie pozyskiwania, zarządzania i rozliczania środków pomocowych,
-
sporządzanie informacji i sprawozdań,
-
realizacja zaleceń pokontrolnych,
-
przekazywanie informacji do biuletynu informacji publicznej,
-
prowadzenie spraw związanych z ustalaniem dyżurów godzin pracy aptek ogólnodostępnych,
-
przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, ustawy prawo zamówień publicznych w starostwie powiatowym w Gorzowie Wlkp.
-
-
Zadania w zakresie działalności pożytku publicznego, promocji i współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego:
-
współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, związkami, fundacjami oraz innymi organizacjami społecznymi, gospodarczymi, zawodowymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, w zakresie zadań ustawowych powiatu,
-
wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń na podstawie przepisów ustawy prawo o stowarzyszeniach,
-
wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej,
-
przyjmowanie wniosków o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
-
załatwianie spraw związanych z realizacją ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych,
-
sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa,
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
-
przygotowywanie sprawozdań zarządu na sesję rady powiatu z realizacji programu współpracy oraz umieszczanie ich na stronę BIP,
-
wykonywanie zadań z zakresu promocji i ochrony zdrowia, w tym zdrowia psychicznego oraz współpraca z instytucjami działającymi na rzecz ochrony zdrowia,
-
załatwianie spraw związanych z kierowaniem nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych,
-
sporządzanie informacji i sprawozdań,
-
realizacja zaleceń pokontrolnych,
-
prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych,
-
prowadzenie ewidencji klubów sportowych, które nie prowadzą działalności gospodarczej,
-
wydawanie decyzji o wpisie i wykreśleniu z ewidencji,
-
wydawanie decyzji o zmianach w statutach stowarzyszeń bedących w ewidencji starosty,
-
wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji,
-
wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością uczniowskich klubów sportowych oraz klubów sportowych, które nie prowadzą działalności gospodarczej,
-
wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i stowarzyszeń kultury fizycznej zarejestrowanych w krajowym rejestrze sądowym,
-
ogłaszanie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych,
-
udział w pracach komisji konkursowych,
-
opiniowanie ofert oraz zawieranie umów na realizację zadań publicznych,
-
kontrola nad realizacją zadań oraz sprawozdań z wykonania zadań publicznych,
-
realizacja zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz muzeów, w tym aktualizacja Planu ochrony zabytków Powiatu Gorzowskiego,
-
organizowanie pomocy repatriantom w zakresie pokrycia kosztów remontu lokalu mieszkalnego i aktywizacji zawodowej,
-
organizowanie na terenie Powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walk o niepodległość,
-
organizowanie, przygotowanie i przeprowadzenie powiatowych eliminacji turnieju bezpieczeństwa w ruchu drogowym dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, współpraca w tym zakresie z polskim związkiem motorowym, wojewódzkim ośrodkiem ruchu drogowego oraz komendą miejską policji,
-
prowadzenie spraw związanych z dofinansowywaniem obcych wydarzeń promocyjnych,
-
organizacja oraz udział w imprezach promocyjnych powiatu gorzowskiego,
-
współpraca z innymi podmiotami, w szczególności z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie pozyskiwania, zarządzania i rozliczania środków zewnętrznych,
-
prowadzenie strony internetowej Powiatu, w szczególności aktualizowanie danych na niej zawartych, prowadzenie i aktualizowanie profilu na portalu społecznościowym, redagowanie biuletynu „Kierunek, Twój Powiat Gorzowski” – głównie na podstawie materiałów otrzymanych z komórek merytorycznych,
-
opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o Powiecie,
-
prowadzenie i koordynowanie współpracy z powiatem marchijsko - odrzańskim,
-
prowadzenie spraw związanych ze współdziałaniem powiatu z innymi jednostkami organizacyjnymi,
-
umieszczanie informacji związanych z pracą wydziału w biuletynie informacji publicznej,
-
przygotowywanie założeń do projektu budżetu powiatu oraz z wykonania budżetu,
-
sporządzanie innych informacji,
-
przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy prawo zamówień publicznych oraz regulaminu udzielania zamówień publicznych w starostwie powiatowym w Gorzowie Wlkp.,
-
prowadzenie spraw związanych z orderami, odznakami i odznaczeniami,
-
obsługa techniczno-organizacyjna uroczystości i świąt państwowych oraz lokalnych,
-
prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków Powiatowej Rady Zatrudnienia;
-
-
Zadania w zakresie pozyskiwania środków pozabudżetowych:
-
pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację projektów z zakresu sportu, kultury i rekreacji,
-
przygotowywanie planu finansowego projektów „miękkich” finansowanych ze środków zewnętrznych do budżetu powiatu gorzowskiego,
-
przygotowywanie wniosków o dofinansowanie projektów w ramach projektów „miękkich” finansowanych ze środków zewnętrznych,
-
realizacja i rozliczanie projektów „miękkich” finansowanych ze środków zewnętrznych,
-
przygotowywanie sprawozdań i informacji ze zrealizowanych projektów „miękkich" finansowanych ze środków zewnętrznych,
-
-
Zadania w zakresie realizacji projektów systemowych:
-
koordynowanie i nadzorowanie pracy zespołu projektowego,
-
współpraca z partnerami projektu, w tym koordynowanie przygotowania dokumentów wspólnych,
-
monitorowanie postępu rzeczowo-finansowego projektu i nadzór nad realizacją zadań w projekcie - zgodnie z umową o dofinansowanie oraz wnioskiem o dofinansowanie, w szczególności z harmonogramem i budżetem projektu,
-
współpraca z IP, w tym uzgadnianie ewentualnych zmian w projekcie,
-
aktualizacja dokumentów aplikacyjnych oraz załączników do umowy o dofinansowanie,
-
zbieranie danych o uczestnikach projektu,
-
bieżące monitorowanie stopnia osiągnięcia wskaźników projektu,
-
nadzór nad ewaluacją projektu,
-
promocja i informacja dot. projektu,
-
opracowywanie procedur, regulaminów dotyczących realizacji projektu, wynikających z obowiązujących przepisów, wytycznych oraz innych dokumentów i zaleceń IP I IŻ,
-
zapewnienie przepływu informacji w projekcie,
-
właściwe przechowywanie w biurze projektu dokumentów związanych z realizacją projektu, a następnie ich archiwizowanie,
-
zarządzanie ryzykiem w projekcie (analizy ryzyka, identyfikacja zagrożeń, planowanie działań zapobiegawczych, wdrażanie planu minimalizacji ryzyka),
-