Powiatowy Rzecznik Konsumentów (PRK)
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:32:57 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- prowadzenie edukacji konsumenckiej;
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – w szczególności poprzez przekazywanie wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej, a także współdziałanie z organami inspekcji handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- przedkładanie staroście w terminie do dnia 31 marca każdego roku, do zatwierdzenia rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim oraz przekazanie go właściwej miejscowo delegaturze Urzędu;
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych;
- rzecznik konsumentów może też wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Nr telefonu |
Nazwa abonenta
|
Pok.
|
Piętro
|
95 7330 439 |
Marcin Mazurek
pn. 7.30 - 13.30
śr. 7.30 - 15.30
pt. 7.30 - 12.00
|
109
|
1
|