ˆ

Powiatowy Rzecznik Konsumentów (PRK)

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:32:57 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
  1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
  2. prowadzenie edukacji konsumenckiej;
  3. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
  4. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
  5. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – w szczególności poprzez przekazywanie wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej, a także współdziałanie z organami inspekcji handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
  6. przedkładanie staroście w terminie do dnia 31 marca każdego roku, do zatwierdzenia rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim oraz przekazanie go właściwej miejscowo delegaturze Urzędu;
  7. wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych;
  8. rzecznik konsumentów może też wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
 
 
 
Nr  telefonu
Nazwa abonenta
Pok.
Piętro

95 7330 439
Marcin Mazurek
              pn.  7.30 - 13.30
              śr.   7.30 - 15.30
              pt.  7.30 - 12.00
109
1
« powrót do poprzedniej strony