Powiatowy Rzecznik Konsumentów (PRK)
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:32:57 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2) prowadzenie edukacji konsumenckiej;
3) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
4) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
5) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - w szczególności poprzez
przekazywanie wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez
organy administracji rządowej, a także współdziałanie z organami inspekcji handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
6) przedkładanie Staroście Gorzowskiemu rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim;
7) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych;
8) rzecznik konsumentów może też wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się
postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Nr telefonu |
Nazwa abonenta
|
Pok.
|
Piętro
|
95 7330 439 |
Marcin Mazurek
pn. 7.30 - 13.30
śr. 7.30 - 15.30
pt. 7.30 - 12.00
|
109
|
1
|