ˆ

Powiatowy Rzecznik Konsumentów (PRK)

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:32:57 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy: 
 
1)  zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2)  prowadzenie edukacji konsumenckiej;
3)  składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
4)  występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
5)  współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - w szczególności poprzez
     przekazywanie wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez
     organy administracji rządowej, a także współdziałanie z organami inspekcji handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
6)  przedkładanie Staroście Gorzowskiemu  rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim;
7)  wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych;
8)  rzecznik konsumentów może też wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się
     postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
« powrót do poprzedniej strony