ˆ

Powiatowy Rzecznik Konsumentów (PRK)

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Powiatowy Rzecznik Konsumentów (PRK)

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-06-05 17:45:58 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów (PRK) należy:
  1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
  2. prowadzenie edukacji konsumenckiej,
  3. wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz występowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
  4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – w szczególności poprzez przekazywanie wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej, a także współdziałanie z organami inspekcji handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  5. przedkładanie staroście w terminie do dnia 31 marca każdego roku, do zatwierdzenia rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim oraz przekazanie go właściwej miejscowo delegaturze Urzędu,
  6. wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych,
  7. rzecznik konsumentów może też wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
« powrót do poprzedniej strony