Powiatowy Rzecznik Konsumentów (PRK)
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Powiatowy Rzecznik Konsumentów (PRK)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-06-05 17:45:58 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów (PRK) należy:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- prowadzenie edukacji konsumenckiej,
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz występowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – w szczególności poprzez przekazywanie wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej, a także współdziałanie z organami inspekcji handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- przedkładanie staroście w terminie do dnia 31 marca każdego roku, do zatwierdzenia rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim oraz przekazanie go właściwej miejscowo delegaturze Urzędu,
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych,
- rzecznik konsumentów może też wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.