ˆ

Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego (ZK)

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:28:31 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego należy:
 
1)    w zakresie zarządzania kryzysowego:
  1. prowadzenie obsługi kancelaryjno – biurowej powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego,
  2. podejmowanie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu,
  3. realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
     -  opracowanie i aktualizacja powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
     -  realizacja zaleceń do powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
     -  wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,
     -  przedstawienie staroście do zatwierdzenia gminnych planów zarządzania kryzysowego,
  1. organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
  2. wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu,
  3. przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
  4. realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
  5. realizacja zadań powiatowego centrum zarządzania kryzysowego,
  6. utrzymywanie w stałej gotowości do działania systemu łączności radiotelefonicznej,
  7. opracowanie powiatowego planu operacyjnego ochrony przed powodzią,
  8. gromadzenie i bieżąca aktualizacja baz danych, umożliwiająca właściwą organizację i realizację zadań zarządzania kryzysowego;
2)    w zakresie obrony cywilnej:
  1. realizacja wytycznych Wojewody Lubuskiego – Szefa Obrony Cywilnej Województwa,
  2. opracowywanie wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Powiatu dla Szefów Obrony Cywilnej Gmin,
  3. opracowywanie i aktualizacja planu obrony cywilnej powiatu,
  4. opiniowanie planów obrony cywilnej gmin,
  5. opracowanie oraz bieżąca aktualizacja planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych,
  6. tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
  7. organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
  8. opracowywanie planu i koordynowanie ewakuacji ludności na wypadek masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na terenie powiatu,
  9. przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
  10. prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego i magazynu sprzętu obrony cywilnej;
3)   w zakresie spraw obronnych:
  1. organizowanie i koordynowanie zadań obronnych wykonywanych przez Urząd, wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, a także z ustaw szczególnych,
  2. przygotowanie dokumentacji i realizacja przedsięwzięć w zakresie szkolenia obronnego,
  3. przygotowywanie i aktualizacja Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
  4. przygotowywanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru,
  5. organizowanie akcji kurierskiej,
  6. koordynowanie wszelkich czynności organizacyjnych w zakresie przygotowania i pobytu wojsk sojuszniczych na administrowanym terenie (HNS),
  7. planowanie i nakładanie świadczeń na rzecz obrony,
  8. organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej,
  9. przygotowanie systemu kierowania obroną powiatu, w tym dokumentacji stanowisk kierowania,
  10. przygotowywanie i aktualizacja Planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa,
  11. opracowywanie okresowych sprawozdań w zakresie obronności,
  12. opracowanie i aktualizacja Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wielkopolskim w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
  13. koordynowanie realizacji zadań w zakresie spraw obronnych w wydziałach starostwa,
  14. współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej;
4)    w zakresie bezpieczeństwa:
  1. współpraca w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz jednostkami organizacyjnymi,
  2. merytoryczna i techniczna obsługa prac komisji bezpieczeństwa i porządku oraz przygotowanie rocznego sprawozdania z działalności komisji.
 
Do zadań Pionu Ochrony należy:
  1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych w starostwie powiatowym, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
  2. zapewnienie ochrony systemu teleinformatycznego, w którym są przetwarzane informacje niejawne;
  3. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych;
  4. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie informacji w starostwie;
  5. kontrola okresowa ewidencji materiałów i obiegu dokumentów;
  6. opracowywanie i aktualizacja planu ochrony informacji niejawnych;
  7. opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w starostwie, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
  8. organizacja szkoleń dla pracowników starostwa w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  9. prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających wobec pracowników starostwa;
  10. prowadzenie wykazu osób zatrudnionych w starostwie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
  11. przekazywanie do ABW do ewidencji, danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa;
  12. opracowanie sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne”;
  13. opracowanie dokumentacji określającej poziom zagrożeń związanych z nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych lub ich utratą;
  14. opracowanie instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony;
  15. opracowanie dokumentacji szczególnych wymagań bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego (Bezpiecznego Stanowiska Komputerowego);
  16. prowadzeniem kancelarii niejawnej starostwa.
2. Do zadań Kancelarii Niejawnej należy:
  1. właściwe rejestrowanie i przechowywanie dokumentów niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” i „zastrzeżone”;
  2. bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów;
  3. udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym;
  4. egzekwowanie zwrotu dokumentów;
  5. kontrola właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów niejawnych;
  6. prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom;
  7. inicjowanie niezbędnych zmian w organizacji i zabezpieczeniu pomieszczenia kancelarii niejawnej.
 
 
Nr  telefonu
Nazwa abonenta
Pok.
Piętro

95 7330 413
Naczelnik Wydziału

107
 1
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
Dorota Śliwińska
'); // -->
95 7330 414
Tomasz Danił
 
108
95 7330 415
Natalia Jasińska 
95 7330 414
95 7330 415
POWIATOWE CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
tel. służbowy całodobowy - 501 780 903
95 7330 416 
FAX Wydziału ZK i Pionu Ochrony
95 7330 414 Kancelaria Niejawna 106  
« powrót do poprzedniej strony