Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego (ZK)
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego (ZK)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:28:31 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego należy:
1) w zakresie zarządzania kryzysowego:
- prowadzenie obsługi kancelaryjno – biurowej powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego,
- podejmowanie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu,
- realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
- opracowanie i aktualizacja powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
- realizacja zaleceń do powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
- wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,
- przedstawienie staroście do zatwierdzenia gminnych planów zarządzania kryzysowego,
- organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
- wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu,
- przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
- realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
- realizacja zadań powiatowego centrum zarządzania kryzysowego,
- utrzymywanie w stałej gotowości do działania systemu łączności radiotelefonicznej,
- opracowanie powiatowego planu operacyjnego ochrony przed powodzią,
- gromadzenie i bieżąca aktualizacja baz danych, umożliwiająca właściwą organizację i realizację zadań zarządzania kryzysowego;
2) w zakresie obrony cywilnej:
- realizacja wytycznych Wojewody Lubuskiego – Szefa Obrony Cywilnej Województwa,
- opracowywanie wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Powiatu dla Szefów Obrony Cywilnej Gmin,
- opracowywanie i aktualizacja planu obrony cywilnej powiatu,
- opiniowanie planów obrony cywilnej gmin,
- opracowanie oraz bieżąca aktualizacja planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych,
- tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
- organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
- opracowywanie planu i koordynowanie ewakuacji ludności na wypadek masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na terenie powiatu,
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
- prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego i magazynu sprzętu obrony cywilnej;
3) w zakresie spraw obronnych:
- organizowanie i koordynowanie zadań obronnych wykonywanych przez Urząd, wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, a także z ustaw szczególnych,
- przygotowanie dokumentacji i realizacja przedsięwzięć w zakresie szkolenia obronnego,
- przygotowywanie i aktualizacja Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
- przygotowywanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru,
- organizowanie akcji kurierskiej,
- koordynowanie wszelkich czynności organizacyjnych w zakresie przygotowania i pobytu wojsk sojuszniczych na administrowanym terenie (HNS),
- planowanie i nakładanie świadczeń na rzecz obrony,
- organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej,
- przygotowanie systemu kierowania obroną powiatu, w tym dokumentacji stanowisk kierowania,
- przygotowywanie i aktualizacja Planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa,
- opracowywanie okresowych sprawozdań w zakresie obronności,
- opracowanie i aktualizacja Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wielkopolskim w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
- koordynowanie realizacji zadań w zakresie spraw obronnych w wydziałach starostwa,
- współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej;
4) w zakresie bezpieczeństwa:
- współpraca w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz jednostkami organizacyjnymi,
- merytoryczna i techniczna obsługa prac komisji bezpieczeństwa i porządku oraz przygotowanie rocznego sprawozdania z działalności komisji.
Do zadań Pionu Ochrony należy:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych w starostwie powiatowym, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
- zapewnienie ochrony systemu teleinformatycznego, w którym są przetwarzane informacje niejawne;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych;
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie informacji w starostwie;
- kontrola okresowa ewidencji materiałów i obiegu dokumentów;
- opracowywanie i aktualizacja planu ochrony informacji niejawnych;
- opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w starostwie, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
- organizacja szkoleń dla pracowników starostwa w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających wobec pracowników starostwa;
- prowadzenie wykazu osób zatrudnionych w starostwie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
- przekazywanie do ABW do ewidencji, danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa;
- opracowanie sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne”;
- opracowanie dokumentacji określającej poziom zagrożeń związanych z nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych lub ich utratą;
- opracowanie instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony;
- opracowanie dokumentacji szczególnych wymagań bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego (Bezpiecznego Stanowiska Komputerowego);
- prowadzeniem kancelarii niejawnej starostwa.
2. Do zadań Kancelarii Niejawnej należy:
- właściwe rejestrowanie i przechowywanie dokumentów niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” i „zastrzeżone”;
- bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów;
- udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym;
- egzekwowanie zwrotu dokumentów;
- kontrola właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów niejawnych;
- prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom;
- inicjowanie niezbędnych zmian w organizacji i zabezpieczeniu pomieszczenia kancelarii niejawnej.
Nr telefonu |
Nazwa abonenta
|
Pok.
|
Piętro
|
95 7330 413 |
Naczelnik Wydziału
|
107 |
1
|
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
|
|||
Dorota Śliwińska
|
|||
95 7330 414
|
Tomasz Danił
|
108
|
|
95 7330 415
|
Natalia Jasińska
|
||
95 7330 414
95 7330 415
|
POWIATOWE CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
tel. służbowy całodobowy - 501 780 903 |
||
95 7330 416
|
FAX Wydziału ZK i Pionu Ochrony
|
||
95 7330 414 | Kancelaria Niejawna | 106 |
Akapit nr - brak tytułu
Do podstawowego zakresu zadań Stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego należą w szczególności sprawy:
- sprawy bezpieczeństwa;
- prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego w tym obsługa merytoryczna, organizacyjna i techniczna Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
- inicjowanie, opiniowanie oraz uzgadnianie programów i przedsięwzięć związanych
z ochroną powiatu przed powodzią; - realizacja zadań Szefa Obrony Cywilnej Powiatu;
- realizacja zadań powiatu w zakresie spraw obronnych w tym przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu;
- wykonywanie zadań w zakresie ochrony informacji niejawnych z wyłączeniem należących do właściwości Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych.