ˆ

Wydział Dróg Powiatowych i Organizacji Ruchu (DR)

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Dróg Powiatowych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:26:06 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Wydziału Dróg Powiatowych należy: 
 
1)  prowadzenie spraw związanych z technicznym utrzymaniem i ochroną dróg oraz mostów;
2)  opracowywanie i aktualizacja ewidencji dróg i mostów;
3)  dokonywanie przeglądów dróg i mostów, ocena ich stanu technicznego oraz sporządzanie z tego protokołów;
4)  prowadzenie spraw związanych z robotami utrzymaniowymi dróg wykonywanych systemem zleconym oraz ich nadzór;
5)  zimowe utrzymanie dróg i mostów w zakresie opracowywania planów kierowania akcją zimową oraz kontroli pracy jej prowadzenia;
6)  nadzór nad robotami prowadzonymi przez służbę drogową (dróżników) w zakresie utrzymania czystości na drogowych i obiektach
     oraz robotami utrzymaniowymi i konserwacyjnymi;
7)  zlecanie procedury związanej z zakresem projektowania dotyczącego utrzymania dróg i mostów;
8)  kontrola i odbiór robót prowadzonych w pasie drogowym, w zakresie zgodności z wydanym zezwoleniem i uzgodnioną
     dokumentacją;
9)  naliczanie należności za zajęcie pasa drogowego oraz kar w razie niezgodności z zezwoleniem lub brakiem zezwolenia;
10) przeprowadzanie pomiarów ruchu drogowego i zbieranie danych o zdarzeniach na drogach;
11) kierowanie akcją przeciwpowodziową i przeciwlodową w zakresie dróg i mostów;
12) prowadzenie i nadzorowanie wszystkich prac i czynności w zakresie kompetencji ustawowych;
13) sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej zakresu działania wydziału;
14) realizacja zadań w zakresie utrzymania czystości, stanu nawierzchni oraz konserwacji pasa drogowego i dróg;
15) przeglądy nadzorowanych odcinków dróg, zgłaszanie kierownictwu zagrożeń dla ruchu drogowego, usuwanie tych zagrożeń lub ich
      zabezpieczenie;
16) prowadzenie bieżących robót drogowych;
17) zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych;
18) rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu;
19) opracowywanie lub zlecanie do opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych
      analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu;
20) przekazywanie zatwierdzonych organizacji ruchu do realizacji;
21) opiniowanie projektów organizacji ruchu dla skrzyżowań dróg powiatowych i gminnych z drogami wyższej kategorii;
22) opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych;
23) zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów;
24) prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń oraz
     ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu;
25) współpraca w zakresie organizacji ruchu drogowego z zarządami dróg i kolei, z organami policji i innymi jednostkami;
26) wydawanie zezwoleń na pojazdy ponadnormatywne;
27) wydawanie zezwoleń i opinii na wykorzystanie dróg powiatowych i gminnych w „sposób szczególny” (imprezy sportowe na drogach,
      rajdy, manifestacje itp.);
28) wydawanie zaleceń pokontrolnych zarządcom drogi;
29) przeprowadzanie okresowych kontroli i analizy oznakowania dróg powiatowych i gminnych.
« powrót do poprzedniej strony