ˆ

Wydział Dróg Powiatowych i Organizacji Ruchu (DR)

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Dróg Powiatowych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:26:06 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Wydziału Dróg Powiatowych należy:
  1. prowadzenie spraw związanych z technicznym utrzymaniem i ochroną dróg oraz mostów;
  2. opracowywanie i aktualizacja ewidencji dróg i mostów;
  3. dokonywanie  przeglądów dróg i  mostów, ocena ich stanu technicznego oraz sporządzanie z tego protokołów;
  4. prowadzenie spraw związanych z robotami utrzymaniowymi dróg wykonywanych systemem zleconym oraz ich nadzór;
  5. zimowe utrzymanie dróg i mostów w zakresie opracowywania planów kierowania  akcją zimową oraz kontroli pracy jej prowadzenia;
  6. nadzór nad robotami prowadzonymi przez służbę drogową (dróżników) w zakresie utrzymania czystości na drogach i obiektach oraz robotami utrzymaniowymi i konserwacyjnymi;
  7. zlecanie procedury związanej z zakresem projektowania dotyczącego utrzymania dróg i mostów;
  8. kontrola i odbiór robót prowadzonych w pasie drogowym, w zakresie zgodności z wydanym zezwoleniem i uzgodnioną dokumentacją;
  9. naliczanie należności za zajęcie pasa drogowego oraz kar w razie niezgodności z zezwoleniem lub brakiem zezwolenia;
  10. przeprowadzanie pomiarów ruchu drogowego i zbieranie danych o zdarzeniach na drogach;
  11. kierowanie akcją przeciwpowodziową i przeciwlodową w zakresie dróg i mostów;
  12. prowadzenie i nadzorowanie wszystkich prac i czynności w zakresie kompetencji ustawowych;
  13. sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej zakresu działania wydziału;
  14. realizacja zadań w zakresie utrzymania czystości, stanu nawierzchni oraz konserwacji pasa drogowego i dróg;
  15. przeglądy nadzorowanych odcinków dróg, zgłaszanie kierownictwu zagrożeń dla ruchu drogowego, usuwanie tych zagrożeń lub ich zabezpieczenie;
  16. prowadzenie bieżących robót drogowych;
  17. zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych;
  18. rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu;
  19. opracowywanie lub zlecanie do opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu;
  20. przekazywanie zatwierdzonych organizacji ruchu do realizacji;
  21. opiniowanie projektów organizacji ruchu dla skrzyżowań dróg powiatowych i gminnych z drogami wyższej kategorii;
  22. opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych;
  23. zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów;
  24. prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu;
  25. współpraca w zakresie organizacji ruchu drogowego z zarządami dróg i kolei, z organami policji i innymi jednostkami;
  26. wydawanie zezwoleń na pojazdy ponadnormatywne;
  27. wydawanie zezwoleń i opinii na wykorzystanie dróg powiatowych i gminnych w „sposób szczególny” (imprezy sportowe na drogach, rajdy, manifestacje itp.);
  28. wydawanie zaleceń pokontrolnych zarządcom drogi;
  29. przeprowadzanie okresowych kontroli i analizy oznakowania dróg powiatowych i gminnych.
 
 
Nr  telefonu
 
Nazwa abonenta
Pok.
Piętro
95 7314 570
Naczelnik Wydziału
Paweł Tokarczuk
tel. kom. 505 053 360
 
Baczyna
ul. Myśliborska 2
Ewa Bielicka
tel. kom. 660 762 527
 
95 7315 021
tel./fax
Zygmunt Jaworski
tel. kom. 504 274 154
Lidia Chudalewska
tel. kom. 504 219 768
Franciszek Ludniewski
tel. kom. 509 219 768
Dróżnicy
tel. kom. 600 377 172
« powrót do poprzedniej strony