Wydział Dróg Powiatowych i Organizacji Ruchu (DR)
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Dróg Powiatowych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:26:06 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Wydziału Dróg Powiatowych należy:
- prowadzenie spraw związanych z technicznym utrzymaniem i ochroną dróg oraz mostów;
- opracowywanie i aktualizacja ewidencji dróg i mostów;
- dokonywanie przeglądów dróg i mostów, ocena ich stanu technicznego oraz sporządzanie z tego protokołów;
- prowadzenie spraw związanych z robotami utrzymaniowymi dróg wykonywanych systemem zleconym oraz ich nadzór;
- zimowe utrzymanie dróg i mostów w zakresie opracowywania planów kierowania akcją zimową oraz kontroli pracy jej prowadzenia;
- nadzór nad robotami prowadzonymi przez służbę drogową (dróżników) w zakresie utrzymania czystości na drogach i obiektach oraz robotami utrzymaniowymi i konserwacyjnymi;
- zlecanie procedury związanej z zakresem projektowania dotyczącego utrzymania dróg i mostów;
- kontrola i odbiór robót prowadzonych w pasie drogowym, w zakresie zgodności z wydanym zezwoleniem i uzgodnioną dokumentacją;
- naliczanie należności za zajęcie pasa drogowego oraz kar w razie niezgodności z zezwoleniem lub brakiem zezwolenia;
- przeprowadzanie pomiarów ruchu drogowego i zbieranie danych o zdarzeniach na drogach;
- kierowanie akcją przeciwpowodziową i przeciwlodową w zakresie dróg i mostów;
- prowadzenie i nadzorowanie wszystkich prac i czynności w zakresie kompetencji ustawowych;
- sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej zakresu działania wydziału;
- realizacja zadań w zakresie utrzymania czystości, stanu nawierzchni oraz konserwacji pasa drogowego i dróg;
- przeglądy nadzorowanych odcinków dróg, zgłaszanie kierownictwu zagrożeń dla ruchu drogowego, usuwanie tych zagrożeń lub ich zabezpieczenie;
- prowadzenie bieżących robót drogowych;
- zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych;
- rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu;
- opracowywanie lub zlecanie do opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu;
- przekazywanie zatwierdzonych organizacji ruchu do realizacji;
- opiniowanie projektów organizacji ruchu dla skrzyżowań dróg powiatowych i gminnych z drogami wyższej kategorii;
- opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych;
- zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów;
- prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu;
- współpraca w zakresie organizacji ruchu drogowego z zarządami dróg i kolei, z organami policji i innymi jednostkami;
- wydawanie zezwoleń na pojazdy ponadnormatywne;
- wydawanie zezwoleń i opinii na wykorzystanie dróg powiatowych i gminnych w „sposób szczególny” (imprezy sportowe na drogach, rajdy, manifestacje itp.);
- wydawanie zaleceń pokontrolnych zarządcom drogi;
- przeprowadzanie okresowych kontroli i analizy oznakowania dróg powiatowych i gminnych.
Nr telefonu
Nazwa abonenta
|
Pok.
|
Piętro
|
|
95 7314 570
|
Naczelnik Wydziału
Paweł Tokarczuk
tel. kom. 505 053 360
|
Baczyna
ul. Myśliborska 2 |
|
Ewa Bielicka
tel. kom. 660 762 527
|
|||
95 7315 021
tel./fax
|
Zygmunt Jaworski
tel. kom. 504 274 154
|
||
Lidia Chudalewska
tel. kom. 504 219 768
|
|||
Franciszek Ludniewski
tel. kom. 509 219 768
Dróżnicy
tel. kom. 600 377 172
|