ˆ

Wydział Dróg Powiatowych i Organizacji Ruchu (DR)

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Dróg Powiatowych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:26:06 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Wydziału Dróg Powiatowych należy: 
 
1)   prowadzenie spraw związanych z technicznym utrzymaniem i ochroną dróg oraz mostów;
2)   opracowywanie i aktualizacja ewidencji dróg i mostów;
3)   dokonywanie przeglądów dróg i mostów, ocena ich stanu technicznego oraz sporządzanie z tego protokołów;
4)   prowadzenie spraw związanych z robotami utrzymaniowymi dróg wykonywanych systemem zleconym oraz ich nadzór;
5)   zimowe utrzymanie dróg i mostów w zakresie opracowywania planów kierowania akcją zimową oraz kontroli pracy jej
      prowadzenia;
6)   nadzór nad robotami prowadzonymi przez służbę drogową (dróżników) w zakresie utrzymania czystości na drogowych i obiektach
      oraz robotami utrzymaniowymi i konserwacyjnymi;
7)   zlecanie procedury związanej z zakresem projektowania dotyczącego utrzymania dróg i mostów;
8)   kontrola i odbiór robót prowadzonych w pasie drogowym, w zakresie zgodności z wydanym zezwoleniem i uzgodnioną
      dokumentacją;
9)   naliczanie należności za zajęcie pasa drogowego oraz kar w razie niezgodności z zezwoleniem lub brakiem zezwolenia;
10)  przeprowadzanie pomiarów ruchu drogowego i zbieranie danych o zdarzeniach na drogach;
11)  kierowanie akcją przeciwpowodziową i przeciwlodową w zakresie dróg i mostów;
12)  prowadzenie i nadzorowanie wszystkich prac i czynności w zakresie kompetencji ustawowych;
13)  sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej zakresu działania wydziału;
14)  realizacja zadań w zakresie utrzymania czystości, stanu nawierzchni oraz konserwacji pasa drogowego i dróg;
15)  przeglądy nadzorowanych odcinków dróg, zgłaszanie kierownictwu zagrożeń dla ruchu drogowego, usuwanie tych zagrożeń
       lub ich zabezpieczenie;
16)  prowadzenie bieżących robót drogowych;
17)  zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych;
18)  rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu;
19)  opracowywanie lub zlecanie do opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające z 
       przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu;
20)  przekazywanie zatwierdzonych organizacji ruchu do realizacji;
21)  opiniowanie projektów organizacji ruchu dla skrzyżowań dróg powiatowych i gminnych z drogami wyższej kategorii;
22)  opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych;
23)  zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów;
24)  prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń
       oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu;
25)  współpraca w zakresie organizacji ruchu drogowego z zarządami dróg i kolei, z organami policji i innymi jednostkami;
26)  wydawanie zezwoleń na pojazdy ponadnormatywne;
27)  wydawanie zezwoleń i opinii na wykorzystanie dróg powiatowych i gminnych w „sposób szczególny” (imprezy sportowe na 
       drogach, rajdy, manifestacje itp.);
28)  wydawanie zaleceń pokontrolnych zarządcom drogi;
29)  przeprowadzanie okresowych kontroli i analizy oznakowania dróg powiatowych i gminnych.
 
 
Nr  telefonu
 
Nazwa abonenta
Pok.
Piętro
95 7314 570
Naczelnik Wydziału
Paweł Tokarczuk
tel. kom. 505 053 360
 
Baczyna
ul. Myśliborska 2
Ewa Bielicka
tel. kom. 660 762 527
 
95 7315 021
tel./fax
Zygmunt Jaworski
tel. kom. 504 274 154
Lidia Chudalewska
tel. kom. 504 219 768
Franciszek Ludniewski
tel. kom. 509 219 768
Dróżnicy
tel. kom. 600 377 172
« powrót do poprzedniej strony