ˆ

Wydział Budownictwa (BA)

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-02-13 13:51:33 przez Michał Woźniak

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Wydziału Budownictwa i Środowiska należy:
 
   1. z zakresu administracji architektoniczno - budowlanej:
       1)  wydawanie pozwoleń na budowę o raz rozbiórkę;
       2)  przyjmowanie zgłoszeń robót budowlanych oraz budowy nie wymagających pozwolenia na budowę;
       3)  przyjmowanie zgłoszeń nie wymagających pozwolenia na rozbiórkę;
       4)  przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania;
       5)  wydawanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę;
       6)  wydawanie decyzji o niezbędności wejścia na teren sąsiedniej nieruchomości lub budynku, lokalu;
       7)  prowadzenie rejestrów;
       8)  prowadzenie postępowania w sprawie odstępstwa od warunków technicznych;
       9)  uzgadnianie usytuowania projektowanych obiektów budowlanych na terenach zamkniętych;
      10) wykonywanie zadań nałożonych ustawą prawo budowlane w odniesieniu do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
            Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz Wojewody Lubuskiego;
      11) prowadzenie postępowania (z zakresu ochrony środowiska) w sprawie inwestycji na terenie Natura 2000 oraz oddziaływujących
             na środowisko;
      12) prowadzenie rejestrów Systemu Informacji Ochrony Środowiska na Biuletynie Informacji Publicznej;
      13) wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
      14) wydawanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi;
      15) opiniowanie i uzgadnianie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
      16) opiniowanie decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji celu publicznego;
      17) w miarę potrzeb koordynacja planowania przestrzennego terenu powiatu w ramach powiatowej komisji urbanistycznej;
      18) wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali w oparciu o ustawę o własności lokali;
      19) wydawanie zaświadczeń dla potrzeb dodatku mieszkaniowego;
      20) przekazywanie decyzji organom podatkowym zgodnie z wymaganiami rozporządzenia o informacji podatkowej.
 
  2. z zakresu ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa:
       1) sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie przewidzianym dla starosty;
       2) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz
           udostępnianie ich w Biuletynie Informacji Publicznej;
       3) sporządzanie i przedstawianie radzie powiatu raportu z wykonania powiatowego programu ochrony środowiska;
       4) przygotowywanie projektu uchwały ograniczającej lub zakazującej używania jednostek pływających lub niektórych ich rodzajów na
           określonych zbiornikach powierzchniowych wód stojących oraz płynących, jeżeli jest to konieczne do zapewnienia odpowiednich 
           warunków akustycznych na terenach przeznaczonych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe;
       5) przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia, mogących negatywnie oddziaływać na środowisko;
       6) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem pozwoleń: zintegrowanych, na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza oraz na
           wytwarzanie odpadów;
       7)  wydawanie decyzji nakładającej na podmiot negatywnie oddziałujący na środowisko obowiązek ograniczenia oddziaływania na
           środowisko i jego zagrożenia oraz przywróceniaś rodowiska do stanu właściwego;
       8) wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu;
       9) gromadzenie informacji na potrzeby państwowego monitoringu środowiska;
     10) opiniowanie zadań realizowanych przez powiat z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej ze środków z tytułu opłat za
          korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych;
     11) wydawanie decyzji zezwalających na uczestnictwo w systemie handlu uprawnieniami do emisji;
     12) dokonywanie przydziału uprawnień do emisji dla instalacji nowych i zmienionych;
     13) prowadzenie spraw dotyczących ustalenia linii brzegu dla cieków naturalnych, jezior oraz innych naturalnych zbiorników wodnych;
     14) wydawanie decyzji dotyczących ustalenia i podziału kosztów utrzymywania urządzeń wodnych oraz ustalających szczegółowe zakresy
          i terminy wykonywania obowiązku utrzymywania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych;
     15) wydawanie decyzji nakazujących usunięcie drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych oraz z terenów w odległości mniejszej
           niż 3 m od stopy wału;
     16) prowadzenie spraw dotyczących funkcjonowania spółek wodnych oraz nadzór nadspółkami wodnymi;
     17) wydawanie pozwoleń wodnoprawnych;
     18) dokonywanie przynajmniej raz na cztery lata przeglądu ustaleń wydanych pozwoleń wodnoprawnych na pobór wody lub wprowadzanie
          ścieków do wód, do ziemi lub do urządzeń kanalizacyjnych, a także realizacji tych pozwoleń;
     19) prowadzenie strzeżonego portu lub przystani dla statków lub innych obiektów pływających, usuniętych z obszaru wodnego,
           w przypadku  gdy prowadziła je osoba znajdująca się w stanie po użyciu alkoholu, środka działającego podobnie do alkoholu lub będąca
           pod wpływem środka odurzającego;
     20) zezwalanie w drodze decyzji na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów oraz w zakresie zbierania lub transportu
          odpadów;
     21) zezwalanie na prowadze nie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych oraz na zamknięcie obiektu unieszkodliwiania odpadów 
           wydobywczych lub jego części;
     22) zezwalanie w drodze decyzji na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadówprzedsiębiorcy prowadzącemu punkt zbierania 
           pojazdów;
    23) sprawowanie nadzoru nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa;
    24) określanie, w drodze decyzji zadań właścicieli lasów, w zakresie wykonywania zabiegów profilaktycznych i ochronnych;
    25) określanie zadańz zakresu gospodarki leśnej dla lasów rozdrobnionych o powierzchni do10 ha, niestanowiących własności Skarbu    
          Państwa;
    26) zatwierdzanie uproszczonych planów urządzenia lasu;
    27) dokonywanie oceny udatności upraw w czwartym lub piątym roku od zalesienia gruntu rolnego, dokonanego na podstawie przepisów o 
          wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich;
    28) kontrolowanie cechowania drewna pozyskanego w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa;
    29) wydawanie na wniosek właściciela lasu decyzji w sprawie niezgodnego z uproszczonym planem urządzania lasu lub decyzją wydaną na 
          podstawie inwentaryzacji stanu lasów, pozyskania drewna w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa w przypadkach
          losowych;
   30) nakazywanie w drodze decyzji, wykonania obowiązków i zadań wynikającychz uproszczonego planu urządzania lasu lub decyzji
         wydanej na podstawie inwentaryzacji stanu lasów oraz określanie zadań gospodarczych dla właścicieli lasów nie posiadających planów 
         urządzania lasu lub inwentaryzacji stanu lasów;
   31) nadzór nad zalesieniami, w tym naliczanie ekwiwalentu właścicielom gruntów zalesionych na podstawie ustawy o przeznaczeniu gruntów
         rolnych do zalesienia;
   32) prowadzenie działalności edukacyjnej, informacyjnej i promocyjnej w dziedzinie ochrony środowiska i przyrody w zakresie przewidzianym
         dla starosty;
   33) dokonywanie wpisu do rejestru i wydawanie zaświadczeń o rejestracji lub wykreśleniu z rejestru żywych zwierząt gatunków
         wymienionych w załącznikach A i B rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r.;
   34) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będących własnościągminy;
   35) wydawanie decyzji o usunięciu drzew lub krzewów, utrudniających widoczność sygnałówi pociągów lub eksploatację urządzeń 
         kolejowych albo powodujących zaspyśnieżne;
   36) opiniowanie warunków i sposobu pozyskiwania zwierząt wolno żyjących w celu preparowania ich zwłok;
   37) wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego;
   38) rejestracja sprzętu pływającego, służącego do amatorskiego połowu ryb;
   39) prowadzenie spraw związanych z powołaniem Społecznej Straży Rybackiej;
   40) wyrażanie zgody w szczególnych przypadkach, na odstępstwa od zakazu chwytania i przetrzymywania zwierzyny;
   41) wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów rasowych lub ich mieszańców;
   42) wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego.
   43) naliczanie czynszu dzierżawnego za obwody łowieckie polne oraz jego podział;
   44) wydawanie decyzji w sprawach rekultywacjii zagospodarowania gruntów zdegradowanychi zdewastowanych w wyniku prowadzenia
         działalności innej niż wydobywcza.
 
 
Nr  telefonu
Nazwa abonenta
Pok.
Piętro
 
WYDZIAŁ BUDOWNICTWA I ŚRODOWISKA
Filia Kostrzyn nad Odrą
   
95 7278 103
Katarzyna Żurawska
Monika Szkolna
 
 
 
WYDZIAŁ BUDOWNICTWA I ŚRODOWISKA
Filia Witnica
 
 
95 7216 487
Anna Małgorzata Kowalska
 
 
 
Nr  telefonu
Nazwa abonenta
Pok.
Piętro
95 7330 456
Naczelnik Wydziału
Janina Machała
224
 2
95 7330 454
Kinga Zarówna
221
95 7330 453
Alicja Pawlak
Teresa Wiesława Maczaluk
220
95 7330 474
Aneta Samulczyk
95 7330 473
Renata Janiszewska
223
95 7330 455 Emilia Tymek
95 7330 486
Maria Jolanta Staszak
222
Alicja Surmańska - Stefańska
95 7330 417
Z-ca Naczelnika Wydziału
Krzysztof Cisek
121
 1
 
95 7330 418
Katarzyna Hałaczkiewicz
122
Edyta Mazurek
95 7330 419
Katarzyna Ważowska
123
« powrót do poprzedniej strony