ˆ

Wydział Komunikacji (KO)

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wydział Komunikacji (KO)

Akapit nr 1 - brak tytułu

Do zadań Wydziału Komunikacji (KO) należy:
  1. W zakresie rejestracji pojazdów: sporządzanie informacji i sprawozdań,
    1. realizacja zaleceń pokontrolnych,
    2. przekazywanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
    3. prowadzenie kompleksowo spraw związanych z procedurą rejestracji  pojazdów, wydawaniem dowodów rejestracyjnych i tablic rejestracyjnych,
    4. prowadzenie postępowań w sprawie uchylenia decyzji o rejestracji pojazdu,
    5. rozpatrywanie sprzeciwów prokuratora w sprawie rejestracji pojazdów,
    6. wydawanie zaświadczeń potwierdzających rejestrację,
    7. prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem pozwoleń oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych,
    8. wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrzeżeń o szczególnych warunkachokreślonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu,
    9. wydawanie kart pojazdów dla pojazdów sprowadzanych z zagranicy i tam zarejestrowanych,
    10. dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o nabyciu lub zbyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,
    11. sporządzanie kart informacyjnych zarejestrowanego pojazdu,
    12. dokonywanie wyrejestrowania  pojazdów  w przypadkach określonych w ustawie,
    13. kierowanie pojazdów na dodatkowe  badania  techniczne w uzasadnionych   przypadkach – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    14. przyjmowanie  od jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
    15.  zwracanie dowodu  rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny  uzasadniającej  jego zatrzymanie,
    16. występowanie do właściwego kraju UE o potwierdzenie rejestracji i wiarygodności pojazdu pochodzącego z danego kraju,
    17. występowanie o pojazd  do SIS -u (Systemu Informatycznego Schengen),
    18. przyjmowanie odpowiedzi z SIS (Systemu Informatycznego Schengen),
    19. występowanie do właściwego Urzędu  Celnego  o  potwierdzenie  wiarygodności odprawy celnej,
    20. sporządzanie raportów dziennych,            
    21. generowanie raportów o zarejestrowanych pojazdach pochodzących z krajów UE,
    22. sporządzanie informacji o pojazdach zarejestrowanych i wyrejestrowanych dla GUS, US oraz dla  urzędów gmin i WKU,
    23. prowadzenie wykazu wydanych dokumentów komunikacyjnych będących drukami  ścisłego zarachowania,
    24. załatwianie spraw dotyczących rejestracji pojazdów wpływających pocztą,
    25. odpowiadanie na wnioski o udzielenie informacji o pojazdach i ich właścicielach uprawnionym instytucjom i osobom wpływających pocztą,
    26. archiwizacja dokumentów,
    27. współpraca z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych oraz Help Desk DXC,
    28. wykonywanie innych czynności służbowych zleconych przez przełożonych,
    29. przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Gorzowie Wlkp.
  2. W zakresie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami:
    1. przyjmowanie wniosków o wydanie uprawnień do kierowania pojazdami,
    2. zakładanie „Profilu kandydata kierowcy” PKK,
    3. wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami po egzaminie,
    4. wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
    5. wydawanie uprawnień dotyczących kwalifikacji zawodowej kierowców,
    6. przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utracie prawa jazdy, zniszczeniu tego dokumentu w stopniu powodującym jego nieczytelność,
    7. wydawanie wtórnika prawa jazdy,
    8. wymiany prawa jazdy w związku ze zmianą danych zawartych w prawie jazdy,
    9. przyjmowanie zawiadomień o wydawaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuraturę, sąd,
    10. przygotowanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
    11. wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień kierowcy, który ma orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów,
    12. przygotowanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym,
    13. przygotowanie decyzji o kontrolnym sprawdzeniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
    14. przygotowanie decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie,
    15. przygotowanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadku zastrzeżeń, co do stanu zdrowia,
    16. wydawanie skierowań na kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii,
    17. przyjmowanie orzeczeń lekarskich i psychologicznych od osób skierowanych przez organ kontroli ruchu drogowego, która kierowała pojazdem w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu,
    18. przygotowywanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdami,
    19. przygotowanie decyzji o skierowaniu na badanie psychologiczne,
    20. wydawanie pozwoleń na kierowanie tramwajem,
    21. wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu,
    22. odpowiadanie na wnioski o udzielenie informacji dotyczącej uprawnień do kierowania pojazdami uprawnionym instytucją i osobą, wpływających pocztą,
    23. wydawanie zaświadczeń potwierdzających posiadanie uprawnień do kierowania pojazdami,
    24. prowadzenie ewidencji osób bez uprawnień,
    25. prowadzenie archiwów:
      • akt ewidencyjnych kierowców - osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami,
      • akt ewidencyjnych osób bez uprawnień;
    26. wprowadzanie danych o kierowcach oraz dozór nad sprawnym działaniem systemu informatycznego „KIEROWCA”,
    27.  wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi,
    28.  wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych,
    29.  prowadzenie ewidencji oraz wydawanie druków kart pojazdów, pozwoleń czasowych, oznaczeń legalizacyjnych,
    30.  prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi Wydziału Komunikacji, zamawianiem i dystrybucją:
      • tablic rejestracyjnych,
      • druków komunikacyjnych,
      • bieżących potrzeb wydziału
  3. W zakresie działalności gospodarczej i regulowanej:
    1. sporządzanie informacji i sprawozdań,
    2. realizacja zaleceń pokontrolnych,
    3. wydawanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
    4. wydawanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób,
    5. wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego rzeczy,
    6. wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
    7. dokonywanie zmian na wniosek przedsiębiorcy w treści i danych zawartych
      w licencji lub zezwoleniu,
    8. wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych, specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
    9. wydawanie zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne w krajowym transporcie osób i rzeczy,
    10. dokonywanie zmian na wniosek przedsiębiorcy w treści i danych zawartych
      w zaświadczeniach „transport na potrzeby własne”,
    11. przeprowadzanie kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy na podstawie dokumentów wydanych przez Starostę Gorzowskiego,
    12. składanie okresowych sprawozdań Ministrowi Infrastruktury,
    13. współpraca z organami uprawnionymi do kontroli transportu drogowego, szczególnie z ITD,
    14. prowadzenie rejestru działalności regulowanej dla przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców,
    15. kontrolowanie przedsiębiorców posiadających zezwolenie, licencję lub zaświadczenie,
    16. rozpatrywanie skarg dotyczących działalności ośrodka szkolenia kierowców,
    17. sporządzanie analizy i podawanie do publicznej wiadomości wyników analizy statystycznej w zakresie średniej zdawalności osób szkolonych oraz liczby skarg,
    18. dokonywanie wpisów do rejestrów prowadzących ośrodki szkolenia,
    19. wydawanie zaświadczeń,
    20. nadzór merytoryczny nad ośrodkami szkolenia kierowców,
    21. przeprowadzanie kontroli w ośrodkach szkolenia kierowców,
    22. wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę ośrodka szkolenia kierowców i wykreślanie z rejestru działalności regulowanej,
    23. wydawanie i cofanie uprawnień instruktora nauki jazdy,
    24. wydawanie i cofanie poświadczenia potwierdzającego spełnianie dodatkowych wymagań  przez przedsiębiorcę prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców,
    25. prowadzenie ewidencji instruktorów, wydawanie legitymacji i ich przedłużenie,
    26. kierowanie instruktorów na egzamin sprawdzający oraz cofanie uprawnień instruktorom,
    27. zgłaszanie do Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej powołanej przez Wojewodę, kandydatów na instruktorów nauki jazdy na egzamin sprawdzający kwalifikacje,
    28. analiza wyników egzaminów instruktorów i jednostek szkolących kandydatów na kierowców,
    29. zgłaszanie kandydatów na instruktorów nauki jazdy na egzamin,
    30. uzgadnianie linii komunikacyjnych zgodnie z przepisami ustawy o transporcie drogowym,
    31. przekazywanie do Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego danych, o których mowa w art. 82h ust. 1 i 3 ustawy o transporcie drogowym,
    32. prowadzenie spraw związanych z parkingami, w związku z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
    33. prowadzenie ewidencji pojazdów usuniętych z drogi wg art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
    34. wyliczanie opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu usuniętego w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
    35. współpraca z jednostkami wydającymi dyspozycję usunięcia pojazdu,
    36. występowanie do sądu  z wnioskiem o orzeczenie przepadku (pojazdu usuniętego w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym na rzecz powiatu) jeżeli prawidłowo powiadomiony właściciel lub osoba uprawniona nie odebrała pojazdu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia,
    37. niezwłoczne ubezpieczenie OC pojazdu po otrzymaniu orzeczenia sądu o przepadku pojazdu na rzecz powiatu,
    38. wykonywanie orzeczeń sądu o przepadku pojazdu w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, z uwzględnieniem przepisów niniejszej ustawy:
      • lecanie rzeczoznawcom wycen pojazdów przejętych przez powiat,
      • sporządzanie protokołów zakwalifikowania pojazdów – do sprzedaży lub kasacji,
    39. przekazywanie pojazdów do stacji demontażu pojazdów w celu ich kasacji,
    40. organizacja licytacji pojazdu w przypadku zakwalifikowania pojazdów do odsprzedaży,
    41. dokonywanie wyboru, zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych, jednostki do usuwania pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
    42. coroczne przygotowywanie projektu uchwały w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów w trybie art.130a na następny rok kalendarzowy,
    43. sporządzenie kalkulacji kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem  pojazdu,  powstałych od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania,
    44. przygotowanie decyzji o zapłacie  kosztów przez osobę będąca właścicielem pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu,
    45. przekazywanie do Wydziału Finansowego ,,ostatecznej” decyzji o zapłacie naliczonych kosztów,
    46. wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom,
    47. nadzór nad badaniami technicznymi pojazdów,
    48. przeprowadzanie kontroli SKP zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym,
    49. wpisywanie do ewidencji przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
    50. wykreślanie z ewidencji przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.
  4. Realizacja zadań organizatora wynikających z ustawy o publicznm transporcie zbiorowym w tym opracowanie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – zadania realizowane wspólnie ze stanowiskiem Organizacji Ruchu.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Gorzowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-06-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Powiat Gorzowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-06-05 10:30:45
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-06-05 10:30:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-06-05 16:27:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1978 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wydział Komunikacji

Akapit nr 1 - brak tytułu

Obsługa interesantów w zakresie
rejestracji pojazdów i wydawania uprawnień do kierowania pojazdami:
 
pon. w godz. 8.00 – 16.30; 
wt. - czw. w godz. 8.00 – 15.00;
pt. w godz. 8.00 – 13.30
 
Zestawienie zadań realizowanych przez Wydział Komunikacji
 
 
   I.Rejestracja Pojazdów                                                                         parter, pokój nr 26
   II.Wydawanie Uprawnień do Kierowania Pojazdami                              parter, pokój nr 30
       III.Działalność regulowana                                                                    I piętro, pokój nr 115

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Gorzowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Czesław Żurawski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-09-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Czesław Żurawski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-12-13 10:18:38
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-12-13 10:18:45
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-12-13 10:19:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4776 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »