ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Podinspektor w Biurze Ochrony Środowiska

Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe

Wymiar etatu: 1/1

Ilość etatów: 1

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska

Data udostępnienia: 2022-04-01

Ogłoszono dnia: 2022-04-01

Termin składania dokumentów: 2022-04-15 14:00:00

Nr ogłoszenia: HRA.2110.14.2022

Zlecający: Powiat Gorzowski

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. wykształcenie wyższe
  6. minimum 3 -letni staż pracy
  7. biegła znajomość obsługi urządzeń biurowych i informatycznych,
  8. znajomość obsługi programów: GEOPORTAL, EWMAPA, EWOPIS, REJA 24,
  9. znajomość obsługi systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD).
b. Wymagania dodatkowe:
  1. mile widziane wykształcenie o profilu leśnym,
  2. mile widziana wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego lub doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,
  3. znajomość przepisów:
     - ustawy  z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
    - ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
    - ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego,
    - ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
    - ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa 
      w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko,
    - ustawy z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych,
    - ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach,
    - ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym,
    - ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt,
    - ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne,
    - ustawy z dnia 3 marca 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
    - ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym,
    - ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach,
    - ustawy z dnia 8 czerwca 2001 r. o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia,
    - ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie,
    - ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
    - statut Powiatu Gorzowskiego,
    - regulamin organizacyjny Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp.,
    - ustawa o ochronie danych osobowych oraz rozporządzeń wykonawczych,
  4. odpowiedzialność, komunikatywność umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność, obowiązkowość, systematyczność, bezstronność, przestrzeganie prawa,
  5. samodzielność, obowiązkowość, odporność na stres.
  6. nastawienie na pogłębianie wiedzy i podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
  7. wysoka kultura osobista, życzliwość w kontaktach interpersonalnych.
 

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  • przygotowanie  powiatowego programu ochrony środowiska i sprawozdań z jego wykonania,
  • prowadzenie spraw dotyczących identyfikacji potencjalnych historycznych zanieczyszczeń ziemi,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie określenia dopuszczalnego poziomu hałasu,
  • kontrola wielkości emisji oraz innych warunków korzystania ze środowiska,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie określenia obowiązków prowadzącego instalację lub użytkującego urządzenie, zarządzającego drogą, linią kolejową, lotniskiem, portem w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie określenia obowiązków prowadzącego instalacje, korzystającego ze środowiska, przeglądów ekologicznych,
  • prowadzenie spraw zgłoszeń instalacji, których emisja nie wymaga pozwolenia , mogących negatywnie oddziaływać na środowisko,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie wydawania pozwoleń zintegrowanych, na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza oraz na wytwarzanie odpadów,
  • prowadzenie postępowań dotyczących określenia obowiązku ograniczenia oddziaływania na środowisko oraz przywrócenia środowiska do stanu właściwego,
  • kontrola przestrzegania przepisów o ochronie środowiska,
  • prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz jego udostępnianie w BIP,
  • udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie - na zasadach wynikających z ustawy,
  • prowadzenie postępowań dotyczących wyrażenia zgody na zbieranie i na przetwarzanie odpadów,
  • prowadzenie postępowań w zakresie określenia obowiązku sprawcy wypadku odpowiedniego gospodarowania odpadami powypadkowymi,
  • prowadzenie postępowań w zakresie zezwoleń na emisję gazów cieplarnianych,
  • prowadzenie rejestru żywych zwierząt gatunków wymienionych w załącznikach A i B rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, zaliczonych do płazów, gadów, ptaków lub ssaków, a także prowadzący ich hodowlę,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie usunięcia drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne,
  • prowadzenie postępowań dot. zgody na odstępstwo od odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów określonych w przepisach prawa,
  • podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt, współdziałając w tym zakresie z odpowiednimi instytucjami i organizacjami krajowymi i międzynarodowymi,
  • współpraca z samorządem lekarsko -weterynaryjnym, instytucjami i organizacjami społecznymi, których celem działania jest ochrona zwierząt,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie zgody na przetrzymywanie zwierzyny,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie zezwoleń na hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców,
  • przyjmowanie oświadczeń o zakazie wykonywania polowań,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie wydawania kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
  • prowadzenie postępowań dotyczących wykorzystania sieciowych rybackich narzędzi połowowych,
  • prowadzenie postępowań dotyczących rejestracji sprzętu pływającego służącego do rybactwa lub amatorskiego połowu ryb,
  • prowadzenie spraw Społecznej Straży Rybackiej,
  • nadzór nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności SP,
  • prowadzenie postępowań dotyczących określenia obowiązków właścicieli lasów w zakresie wykonywania zabiegów profilaktycznych i ochronnych oraz zwalczających i ochronnych,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie przyznania środków z budżetu państwa na pokrycie kosztów zagospodarowania i ochrony, związanych z przebudową drzewostanu,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie zmiany lasu na użytek rolny,
  • prowadzenie postępowania w przedmiocie dotacji z budżetu państwa na całkowite lub częściowe pokrycie kosztów  zalesienia gruntów,
  • kontrola udatności upraw leśnych zalesień w ramach realizacji przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej lub na przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów wiejskich na lata 2007-2013, etc.,
  • cechowanie drewna w lasach niestanowiących własności SP,
  • prowadzenie postępowań w przedmiocie uznania lasu za ochronny,
  • prowadzenie postępowań dotyczących inwentaryzacji stanu lasu i uproszczonych planów urządzenia lasu,
  • prowadzenie postępowań  dotyczących wydawania zaświadczeń, dotyczących objęcia gruntów uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach, wydawaną na podstawie inwentaryzacji stanu lasów,
  • prowadzenie postępowania w przedmiocie naliczenia ekwiwalentu za  wyłączenie gruntu z upraw rolnych i prowadzenie uprawy leśnej,
  • przenoszenie praw i obowiązków związanych z uprawą leśną na nabywcę gruntu,
  • prowadzenie postępowań dotyczących spółek wodnych,
  • prowadzenie zamówień publicznych na potrzeby Biura,
  • archiwizowanie danych przetwarzanych przez Biuro,
  • realizacji wszelkich innych zadań powierzonych przez przełożonego (wyraźne polecenie służbowe), uzasadnionych potrzebami organizacji pracy Biura,
  • zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej w zakresie przez prawo przewidzianym,
  • wykonywanie innych czynności służbowych zleconych przez przełożonych.
Miejsce pracy: Praca w Starostwie Powiatowym w Gorzowie Wlkp. Praca w wymiarze pełnego etatu, wymagająca dyspozycyjności. Termin rozpoczęcia pracy: 01.05.2022 r.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

6%

V. Wymagane dokumenty:

  • CV,
  • list motywacyjny,
  • dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i doświadczenie zawodowe,
  • dokumenty potwierdzające spełnianie wymagań dodatkowych, w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginału dokumentów.
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2022-04-15 14:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „nabór na stanowisko Podinspektor w Biurze Ochrony Środowiska” w terminie do dnia 2022-04-15 r. (liczy się data wpływu do Starostwa Powiatowego). Dokumenty, które wpłyną do urzędu niekompletne lub po określonym wyżej terminie, nie będą  rozpatrywane.
c. Miejsce:
W siedzibie Starostwa Powiatowego (parter, punkt obsługi interesanta) lub drogą pocztową na adres:
Starostwo Powiatowe w Gorzowie Wlkp.
ul. Józefa Pankiewicza 5-7
66-400 Gorzów Wlkp.

VII. Informacje dodatkowe:

O terminie i miejscu przeprowadzenia rekrutacji kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.powiatgorzowski.pl) oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego
w Gorzowie Wlkp., przy ul. Józefa Pankiewicza 5-7.

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Gorzowski, z siedzibą w Gorzowie Wlkp., ul. Pankiewicza 5-7, 66-400 Gorzów Wlkp.
  2. W razie pytań związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych można skontaktować się ze Starostwem Powiatowym w Gorzowie Wlkp. pocztą elektroniczną pod adresem e-mail: starostwo@powiatgorzowski.pl, iod@powiatgorzowski.pl lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Gorzowie Wlkp., ul. Pankiewicza 5-7,66-400 Gorzów Wlkp.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania zadań i obowiązków prawnych nałożonych na Starostę Gorzowskiego ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz ustawą
    z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, a także przepisami z zakresu prawa podatkowego i ubezpieczeń społecznych (w zakresie rekrutacji oraz przebiegu Państwa zatrudnienia) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, a także w celu wykonania umowy o pracę lub umowy
    o świadczenie usług - art. 6 ust. 1 lit. b RODO. W zakresie, w jakim obowiązek podania przez Państwa danych nie wynika z ustawy ani z umowy, pozostałe dane mogą być przetwarzane na podstawie Państwa zgody, tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Dotyczy to w szczególności danych ułatwiających kontakt z Państwem, takich jak adres e-mail lub numer telefonu, a także dodatkowych danych dobrowolnie podanych przez Państwa w procesie rekrutacji, tj. stan cywilny, działalność twórcza, zainteresowania. Państwa dane osobowe będą mogły być także przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO
    w zakresie, w jakim będzie to niezbędne z punktu widzenia uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora.
Jednocześnie zgodnie z art. 13 ust. 4, art. 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych w zw. art. 6 ust. 1 pkt 3 lit g, art. 8 ust. 3 i art. 11 pkt 1 i 2 ustawa
z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru oraz informacja o wyniku naboru stanowią informację publiczną (w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze) i podlegają udostępnieniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscach ogólnie dostępnych, w tym na tablicy informacyjnej i na stronie Internetowej jednostki.
  1. Prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora uzasadniające przetwarzanie Państwa danych będą dotyczyły w szczególności przypadków ujawnienia Państwa imienia, nazwiska
    i urzędowych danych kontaktowych w dokumentach tworzonych przez Administratora
    i udostępnianych interesantom oraz innym organom, na stronie www, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tabliczkach informacyjnych i identyfikatorach (wizytówkach).
  2. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być w szczególności: operatorzy pocztowi, podmioty świadczące dla Administratora usługi: kurierskie, informatyczne, prawne oraz pomocnicze, a także bank obsługujący jednostkę, podmioty prowadzące szkolenia oraz badania profilaktyczne, interesanci, inne organy administracji oraz podmioty współpracujące z Administratorem i jednostki organizacyjne Powiatu.
  3. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej, za wyjątkiem przypadków, w których z zakresu Państwa obowiązków wynikać będzie konieczność prowadzenia korespondencji z odnośnymi organami tych Państw lub organizacji. Państwa dane nie będą stanowiły podstawy podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym również
    w formie profilowania.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od momentu zakończenia procesu rekrutacji/naboru w przypadku niepodjęcia zatrudnienia, a w pozostałych przypadkach – przez okres zatrudnienia oraz przez czas niezbędny na dochodzenie wzajemnych roszczeń,
    a w zakresie listy płac, karty wynagrodzeń oraz innych dowodów, na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiaru emerytury lub renty, lecz w każdym przypadku nie krócej niż przez czas wskazany w przepisach o archiwizacji.
  5. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, żądania ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu,
    a w zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody – także prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem; Na stronie internetowej Starostwa w zakładce „Ochrona danych osobowych” oraz w Punkcie Obsługi Interesanta, dostępny jest dokument pn. „Regulamin realizacji w Starostwie Powiatowym w Gorzowie Wlkp. praw osób, których dane dotyczą”.
  6. W każdym przypadku, w którym uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest Pani/Pan zobowiązana(-y) do ich podania. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji zadania nałożonego ustawą na Administratora, w tym zapewnienia Pani/Panu udziału
    w prowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym. Nie dotyczy to podania danych w celu zawarcia
    i wykonania umowy. W tym wypadku niepodanie danych uniemożliwi jej zawarcie i wykonanie.
 
W zakresie dodatkowych danych osobowych – ich podanie jest dobrowolne. Ich podanie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie. W każdej chwili może Pani/Pan cofnąć złożoną w tym zakresie zgodę, co będzie skutkowało usunięciem tych dobrowolnie podanych informacji identyfikacyjnych (ich wykreśleniem uniemożliwiającym odczytanie, zwrotem oryginalnych dokumentów lub zniszczeniem przesłanych wraz z ofertą kopii dodatkowych dokumentów). Poza dodatkowymi danymi kontaktowymi, których udostępnienie umożliwi szybki i bezpośredni kontakt z Panią/Panem, podanie innych dodatkowych informacji nie ma żadnego wpływu na ocenę składanych ofert.

Załączniki