ˆ

Strona główna

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-01-31 14:14:47 przez Michał Woźniak

Akapit nr - brak tytułu

26b. Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy:
  1. wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem mieniem Skarbu Państwa i powiatu,
    w tym:
  1. ewidencjonowanie nieruchomości,
  2. zapewnianie wycen nieruchomości,
  3. sporządzanie planów realizacji polityki gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa,
  4. naliczanie należności za nieruchomości udostępnione z zasobu,
  5. wykonywanie zadań związanych z wydzierżawianiem, wynajmowaniem i użyczaniem nieruchomości oraz nabywaniem nieruchomości;
  1. sporządzanie sprawozdań z zakresu gospodarowania mieniem;
  2. przygotowywanie nieruchomości do sprzedaży w drodze przetargowej i bezprzetargowej w tym organizowanie przetargów;
  3. oddawanie nieruchomości w trwały zarząd oraz wygaszanie trwałego zarządu;
  4. naliczanie  i aktualizacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu;
  5. prowadzenie postępowań dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego
    w prawo własności;
  6. występowanie z wnioskami do wydziałów ksiąg wieczystych o dokonywanie wpisów;
  7. prowadzenie postępowań dotyczących wywłaszczania nieruchomości oraz spraw o zwrot wywłaszczonych nieruchomości;
  8. prowadzenie postępowań o ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości;
  9. przygotowywanie decyzji  dotyczących odszkodowań za grunty zajęte pod budowę dróg powiatowych i gminnych w trybie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
  10. prowadzenie postępowań związanych z wyłączaniem gruntów z produkcji rolnej;
  11. przeprowadzanie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
  12. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ochrony gruntów;
  13. uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy lub lokalizacji celu publicznego w zakresie ochrony gruntów rolnych;
  14. realizacja przepisów o reformie rolnej, osadnictwie, uwłaszczaniu i uregulowaniu własności gospodarstw rolnych;
  15. prowadzenie postępowań o przeniesienie własności działek pod budynkami oraz działek będących w dożywotnim użytkowaniu, na rzecz osób, które przekazały gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa w zamian za świadczenia emerytalne;
  16. realizacja przepisów o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych;
  17. prowadzenie postępowań związanych ze stwierdzeniem wygaśnięcia decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom rolniczym oraz przekazanie tego mienia do zasobu nieruchomości rolnych;
  18. wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem gruntami pokrytymi wodami jezior zaliczonych do wód stojących.
 
 
Nr  telefonu
Nazwa abonenta
Pok.
Piętro
95 7330 442
Naczelnik Wydziału
Jadwiga Wilbik
213
 
 
  
    2
95 7330 482
Joanna Basta
203
95 7330 443
Irena Wałaga
214
95 7330 499
Sylwia Jasińska
 
 
 
 
« powrót do poprzedniej strony