ˆ

Strona główna

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-01-31 14:14:47 przez Michał Woźniak

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy:
 
1. z zakresu gospodarki nieruchomościami:
    1)  wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem mieniem skarbu państwa i powiatu,
         w tym:
         a) ewidencjonowanie nieruchomości,
         b) zapewnianie wycen nieruchomości,
         c) sporządzanie planów wykorzystania zasobu,
         d) naliczanie należności za nieruchomości udostępnione z zasobu,
         e) wykonywanie zadań związanych z wydzierżawianiem, wynajmowaniem i użyczaniem nieruchomości oraz nabywaniem nieruchomości;
    2) sporządzanie sprawozdań z zakresu gospodarowania mieniem;
    3) przygotowywanie nieruchomości do sprzedaży w drodze przetargowej i bezprzetargowej w tym organizowanie przetargów;
    4) oddawanie nieruchomości w trwały zarząd oraz wygaszanie trwałego zarządu;
    5) naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu;
    6) prowadzenie postępowań dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
    7) występowanie z wnioskami do wydziałów ksiąg wieczystych o dokonywanie wpisów;
    8) prowadzenie postępowań dotyczących wywłaszczania nieruchomości oraz spraw o zwrot
        wywłaszczonych nieruchomości;
    9) prowadzenie postępowań o ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości;
   10) przygotowywanie decyzji dotyczących odszkodowań za grunty zajęte podbudowę dróg powiatowych i gminnych w trybie ustawy o
        szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
   11) prowadzenie postępowań związanych z wyłączaniem gruntów z produkcji rolnej;
   12) przeprowadzanie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
   13) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ochrony gruntów;
   14) uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy lub lokalizacji celu publicznego w zakresie ochrony gruntów rolnych;
   15) realizacja przepisów o reformie rolnej, osadnictwie, uwłaszczaniu i uregulowaniu własności gospodarstw rolnych;
   16) prowadzenie postępowań o przeniesienie własności działek pod budynkami oraz działek będących w dożywotnim użytkowaniu, na rzecz
         osób, które przekazały gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa w zamian za świadczenia emerytalne;
   17) realizacja przepisów o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych;
   18) prowadzenie postępowań związanych ze stwierdzeniem wygaśnięcia decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu państwa w
         użytkowanie spółdzielniom rolniczym oraz przekazanie tego mienia do zasobu nieruchomości rolnych.
   19) wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem gruntami pokrytymi wodami jezior zaliczonych do wód stojących;
 
2. z zakresu geodezji i kartografii:
 
   1) prowadzenie powiatowego ośrodk a dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
   2) ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, ewidencjonowanie zleceń na udostępnienie danych z zasobu oś
       rodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
   3) udostępnianie danych z zasobu ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
   4) kontrola opracowań geodezyjnych i kartograficznych;
   5) przechowywanie dokumentów, segregowanie, archiwizacja dokumentów z zasobu ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
   6) przetwarzanie zasobu ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, modernizacja baz danych, w tym wprowadzanie zmian do
       prowadzonej mapy numerycznej;
   7)  zabezpieczenie zasobu ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
   8)  prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, w tym rejestru cen i wartości nieruchomości;
   9)  udzielanie informacji z zakresu ewidencji gruntów i budynków, w tym prowadzonego rejestru cen i wartości nieruchomości;
  10) wydawanie wypisów z rejestrów, kartotek, wykazów ewidencji gruntów i budynków, wyrysów z mapy ewidencyjnej;
  11) weryfikacja dokumentacji zmian danych ewidencji gruntów i budynków;
  12) przetwarzanie zasobu ewidencji gruntów i budynków, modernizacja baz, w tym wprowadzanie zmian do części opisowej operatu ewidencji
        gruntów i budynków oraz rejestru cen i wartości nieruchomości;
  13) przechowywanie, segregowanie dokumentów, archiwizacja dokumentów z zasobu ewidencji gruntów i budynków;
  14) zabezpieczenie zasobu ewidencji gruntów i budynków;
  15) prowadzenie Zespołu do spraw koordynowania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, obsługa
        administracyjno - techniczna;
  16) przewodniczenie Zespołowi;
  17) koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
  18) modernizacja baz danych, w tym wprowadzanie zmian do prowadzonej mapy numerycznej o przebiegi projektowanych sieci uzbrojenia
        terenu;
  19) przechowywanie, segregowanie dokumentów, archiwizacja dokumentów Zespołu do spraw  koordynowania usytuowania projektowanych
        sieci uzbrojenia terenu;
  20) zabezpieczenie zasobu Zespołu do spraw koordynowania usytuowania projektowanych sieci  uzbrojenia terenu;
  21) archiwizacja prowadzonych baz danych;
  22) udział w działaniach i programach inicjowanych i prowadzonych przez właściwe służby geodezyjne i kartograficzne.
 
3. Do zadań Geodety Powiatowego należy:
    1) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
    2) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków;
    3) prowadzenie postępowań z zakresu modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
    4) prowadzenie postępowań z zakresu weryfikacji ewidencji gruntów i budynków;
    5) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
    6) prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;
    7) projektowanie wydatkowania środków stanowiących wpływy ze sprzedaży danych ewidencji gruntów i budynków oraz innych materiałów
        i informacji z zasobu powiatowego, a także z opłat za czynności związane z prowadzeniem zasobu powiatowego i uzgadnianiem
        usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
    8) koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
    9) zakładanie osnów szczegółowych, inwentaryzacja i modernizacja osnów;
   10) opiniowanie projektów osnów szczegółowych;
   11) prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
   12) prowadzenie postępowań z zakresu ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych przed zniszczeniem;
   13) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;
   14) prowadzenie postępowań administracyjnych scaleniowo - wymiennych;
   15) projektowanie wydatkowania i sprawozdawanie z wydatkowania dotacji rządowych
 
 
 
Nr  telefonu
Nazwa abonenta
Pok.
Piętro
95 7330 442
Naczelnik Wydziału
Jadwiga Wilbik
213
 
 
  
    2
95 7330 482
Joanna Basta
203
95 7330 443
Irena Wałaga
214
95 7330 499
Sylwia Jasińska
 
 
 
 
« powrót do poprzedniej strony