Strona główna
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-01-31 14:14:47 przez Michał Woźniak
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy:
1. z zakresu gospodarki nieruchomościami:
1) wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem mieniem skarbu państwa i powiatu,
w tym:
a) ewidencjonowanie nieruchomości,
b) zapewnianie wycen nieruchomości,
c) sporządzanie planów wykorzystania zasobu,
d) naliczanie należności za nieruchomości udostępnione z zasobu,
e) wykonywanie zadań związanych z wydzierżawianiem, wynajmowaniem i użyczaniem nieruchomości oraz nabywaniem nieruchomości;
2) sporządzanie sprawozdań z zakresu gospodarowania mieniem;
3) przygotowywanie nieruchomości do sprzedaży w drodze przetargowej i bezprzetargowej w tym organizowanie przetargów;
4) oddawanie nieruchomości w trwały zarząd oraz wygaszanie trwałego zarządu;
5) naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu;
6) prowadzenie postępowań dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
7) występowanie z wnioskami do wydziałów ksiąg wieczystych o dokonywanie wpisów;
8) prowadzenie postępowań dotyczących wywłaszczania nieruchomości oraz spraw o zwrot
wywłaszczonych nieruchomości;
9) prowadzenie postępowań o ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości;
10) przygotowywanie decyzji dotyczących odszkodowań za grunty zajęte podbudowę dróg powiatowych i gminnych w trybie ustawy o
szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
11) prowadzenie postępowań związanych z wyłączaniem gruntów z produkcji rolnej;
12) przeprowadzanie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
13) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ochrony gruntów;
14) uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy lub lokalizacji celu publicznego w zakresie ochrony gruntów rolnych;
15) realizacja przepisów o reformie rolnej, osadnictwie, uwłaszczaniu i uregulowaniu własności gospodarstw rolnych;
16) prowadzenie postępowań o przeniesienie własności działek pod budynkami oraz działek będących w dożywotnim użytkowaniu, na rzecz
osób, które przekazały gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa w zamian za świadczenia emerytalne;
17) realizacja przepisów o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych;
18) prowadzenie postępowań związanych ze stwierdzeniem wygaśnięcia decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu państwa w
użytkowanie spółdzielniom rolniczym oraz przekazanie tego mienia do zasobu nieruchomości rolnych.
19) wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem gruntami pokrytymi wodami jezior zaliczonych do wód stojących;
2. z zakresu geodezji i kartografii:
1) prowadzenie powiatowego ośrodk a dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
2) ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, ewidencjonowanie zleceń na udostępnienie danych z zasobu oś
rodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
3) udostępnianie danych z zasobu ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
4) kontrola opracowań geodezyjnych i kartograficznych;
5) przechowywanie dokumentów, segregowanie, archiwizacja dokumentów z zasobu ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
6) przetwarzanie zasobu ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, modernizacja baz danych, w tym wprowadzanie zmian do
prowadzonej mapy numerycznej;
7) zabezpieczenie zasobu ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
8) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, w tym rejestru cen i wartości nieruchomości;
9) udzielanie informacji z zakresu ewidencji gruntów i budynków, w tym prowadzonego rejestru cen i wartości nieruchomości;
10) wydawanie wypisów z rejestrów, kartotek, wykazów ewidencji gruntów i budynków, wyrysów z mapy ewidencyjnej;
11) weryfikacja dokumentacji zmian danych ewidencji gruntów i budynków;
12) przetwarzanie zasobu ewidencji gruntów i budynków, modernizacja baz, w tym wprowadzanie zmian do części opisowej operatu ewidencji
gruntów i budynków oraz rejestru cen i wartości nieruchomości;
13) przechowywanie, segregowanie dokumentów, archiwizacja dokumentów z zasobu ewidencji gruntów i budynków;
14) zabezpieczenie zasobu ewidencji gruntów i budynków;
15) prowadzenie Zespołu do spraw koordynowania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, obsługa
administracyjno - techniczna;
16) przewodniczenie Zespołowi;
17) koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
18) modernizacja baz danych, w tym wprowadzanie zmian do prowadzonej mapy numerycznej o przebiegi projektowanych sieci uzbrojenia
terenu;
19) przechowywanie, segregowanie dokumentów, archiwizacja dokumentów Zespołu do spraw koordynowania usytuowania projektowanych
sieci uzbrojenia terenu;
20) zabezpieczenie zasobu Zespołu do spraw koordynowania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
21) archiwizacja prowadzonych baz danych;
22) udział w działaniach i programach inicjowanych i prowadzonych przez właściwe służby geodezyjne i kartograficzne.
3. Do zadań Geodety Powiatowego należy:
1) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
2) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków;
3) prowadzenie postępowań z zakresu modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
4) prowadzenie postępowań z zakresu weryfikacji ewidencji gruntów i budynków;
5) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
6) prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;
7) projektowanie wydatkowania środków stanowiących wpływy ze sprzedaży danych ewidencji gruntów i budynków oraz innych materiałów
i informacji z zasobu powiatowego, a także z opłat za czynności związane z prowadzeniem zasobu powiatowego i uzgadnianiem
usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
8) koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
9) zakładanie osnów szczegółowych, inwentaryzacja i modernizacja osnów;
10) opiniowanie projektów osnów szczegółowych;
11) prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
12) prowadzenie postępowań z zakresu ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych przed zniszczeniem;
13) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;
14) prowadzenie postępowań administracyjnych scaleniowo - wymiennych;
15) projektowanie wydatkowania i sprawozdawanie z wydatkowania dotacji rządowych
Nr telefonu |
Nazwa abonenta
|
Pok.
|
Piętro
|
95 7330 442
|
Naczelnik Wydziału
Jadwiga Wilbik
|
213
|
|
95 7330 482 |
Joanna Basta
|
203 | |
95 7330 443 |
Irena Wałaga
|
214 | |
95 7330 499 |
Sylwia Jasińska
|