Strona główna
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Rozwoju i Komunikacji Społecznej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:27:29 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Wydziału Rozwoju i Komunikacji Społecznej należy:
1) w zakresie pozyskiwania środków pomocowych:
- opracowywanie programów dla potrzeb pozyskiwania zewnętrznych funduszy pomocowych i grantów,
- pozyskiwanie źródeł finansowych poza budżetem powiatu,
- przygotowywanie wniosków o środki pomocowe,
- zarządzanie programami pomocowymi,
- opracowywanie sprawozdawczości planów i innych informacji dotyczących środków pomocowych,
- pozyskiwanie środków pomocowych na inwestycje i inne przedsięwzięcia oraz ich rozliczanie,
- współpraca z innymi podmiotami, w szczególności z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie pozyskiwania, zarządzania i rozliczania środków pomocowych;
2) w zakresie spraw społecznych:
- wykonywanie zadań z zakresu promocji i ochrony zdrowia,
- współpraca z instytucjami działającymi na rzecz ochrony zdrowia,
- zakładanie, przekształcanie i likwidowanie publicznych szkół ponadgimnazjalnych, placówek oświatowo–wychowawczych, placówek opiekuńczo–wychowawczych i resocjalizacyjnych, poradni psychologiczno–pedagogicznych i nadzór nad tymi jednostkami,
- kształtowanie sieci szkół specjalnych i ponadgimnazjalnych,
- zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych,
- pomoc w zakresie obsługi ekonomiczno–finansowej powiatowych jednostek oświatowych i nadzoru nad nimi w tym zakresie,
- prowadzenie spraw dotyczących powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie powiatowej i odwoływania z tych stanowisk,
- prowadzenie spraw dotyczących oceniania dyrektorów powiatowych jednostek oświatowych,
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz muzeów,
- realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu, współpraca z gminami w zakresie wspólnych inicjatyw sportowych i kulturalnych; inspirowanie imprez powiatowych,
- wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń,
- załatwianie spraw związanych ze znalezieniem rzeczy zagubionych,
- sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa,
- wydawanie zezwoleń na zbiórki publiczne,
- przeprowadzanie egzaminów na stopień nauczyciela mianowanego,
- prowadzenie statystyk szkolnych,
- realizacja programów związanych z pozyskiwaniem środków finansowych na działalność szkół,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym wyłanianie organizacji pozarządowej, o której mowa w ustawie o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej,
- załatwianie spraw związanych z kierowaniem nieletnich do ośrodków szkolno–wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii,
- prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i stowarzyszeń kultury fizycznej nie prowadzących działalności gospodarczej i nadzór nad nimi;
3) w zakresie zamówień publicznych i inwestycji:
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
- prowadzenie całości spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych przy współpracy z naczelnikami wydziałów,
- prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego wydziałów starostwa po otrzymaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia i sprawdzeniu jej zgodności z przepisami o zamówieniach publicznych,
- pełnienie funkcji sekretarza komisji przetargowej,
- prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z postępowaniem o zamówienie publiczne,
- opracowywanie we współpracy z jednostkami organizacyjnymi powiatu planu zamówień publicznych,
- prowadzenie pełnego zakresu przygotowania i realizacji inwestycji zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych,
- wnioskowanie do zarządu powiatu o umieszczenie w planie budżetowym zadań inwestycyjnych,
- sporządzanie sprawozdania o udzielonych zamówieniach,
- planowanie remontów i inwestycji oraz koordynacja ich realizacji,
- współudział w przygotowywaniu decyzji, zarządzeń i uchwał związanych z inwestycjami i remontami,
- sprawdzanie kosztorysów,
- opracowywanie materiałów statystycznych w zakresie remontów i inwestycji;
4) w zakresie komunikacji społecznej:
- inicjowanie i koordynowanie spraw związanych z opracowywaniem strategii rozwoju powiatu we wszystkich dziedzinach jego działalności;
- inicjowanie i koordynowanie działań z zakresu komunikacji społecznej w kraju i za granicą;
- opracowywanie oraz przygotowywanie materiałów informacyjnych o powiecie;
- koordynowanie spraw związanych ze współpracą powiatu z zagranicą;
- prowadzenie korespondencji okolicznościowej, kalendarium rocznic i uroczystości związanych z życiem społeczno-gospodarczym i kulturalnym powiatu;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, związkami, fundacjami oraz innymi organizacjami społecznymi, gospodarczymi, zawodowymi, kościołami i związkami wyznaniowymi,
- współpraca z instytucjami ekonomii społecznej powiatu, województwa i kraju,
- współpraca z Lubuskim Komitetem na Rzecz Ekonomii Społecznej;
5) nadzór nad funkcjonowaniem oświatowych jednostek organizacyjnych powiatu oraz Powiatowym Zespołem Do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności nr 2 w Gorzowie Wielkopolskim.
Nr telefonu |
Nazwa abonenta
|
Pok.
|
Piętro
|
95 7330 469
|
Naczelnik Wydziału
Bartosz Jankowski
|
219
|
2
|
95 7330 484
tel./fax
|
Ewa Kogucka
|
218
|
|
95 7330 411
|
Tomasz Czerwonko
|
||
95 7330 450
|
Małgorzata Mierkiewicz
|
215
|
|
95 7330 476
|
Lidia Buszkiewicz
|
217
|
|
95 7330 448
|
Wioleta Krawczyk/Sandra Romanowska
|
||
95 7330 438
|
Przemysław Szabat
|
||
95 7330 478
|
Magdalena Nowak
|
216
|