ˆ

Strona główna

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Rozwoju i Komunikacji Społecznej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-17 11:27:29 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Wydziału Rozwoju i Komunikacji Społecznej należy:
1)    w zakresie pozyskiwania środków pomocowych:
  1. opracowywanie programów dla potrzeb pozyskiwania zewnętrznych funduszy pomocowych i grantów,
  2. pozyskiwanie źródeł finansowych poza budżetem powiatu,
  3. przygotowywanie wniosków o środki pomocowe,
  4. zarządzanie programami pomocowymi,
  5. opracowywanie sprawozdawczości planów i innych informacji dotyczących środków pomocowych,
  6. pozyskiwanie środków pomocowych na inwestycje i inne przedsięwzięcia oraz ich rozliczanie,
  7. współpraca z innymi podmiotami, w szczególności z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie pozyskiwania, zarządzania i rozliczania środków pomocowych;
2)    w zakresie spraw społecznych:
  1. wykonywanie zadań z zakresu promocji i ochrony zdrowia,
  2. współpraca z instytucjami działającymi na rzecz ochrony zdrowia,
  3. zakładanie, przekształcanie i likwidowanie publicznych szkół ponadgimnazjalnych, placówek oświatowo–wychowawczych, placówek opiekuńczo–wychowawczych i resocjalizacyjnych, poradni psychologiczno–pedagogicznych i nadzór nad tymi jednostkami,
  4. kształtowanie sieci szkół specjalnych i ponadgimnazjalnych,
  5. zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych,
  6. pomoc w zakresie obsługi ekonomiczno–finansowej powiatowych jednostek oświatowych i nadzoru nad nimi w tym zakresie,
  7. prowadzenie spraw dotyczących powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie powiatowej i odwoływania z tych stanowisk,
  8. prowadzenie spraw dotyczących oceniania dyrektorów powiatowych jednostek oświatowych,
  9. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
  10. prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz muzeów,
  11. realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu, współpraca z gminami w zakresie wspólnych inicjatyw sportowych i kulturalnych; inspirowanie imprez powiatowych,
  12. wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń,
  13. załatwianie spraw związanych ze znalezieniem rzeczy zagubionych,
  14. sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa,
  15. wydawanie zezwoleń na zbiórki publiczne,
  16. przeprowadzanie egzaminów na stopień nauczyciela mianowanego,
  17. prowadzenie statystyk szkolnych,
  18. realizacja programów związanych z pozyskiwaniem środków finansowych na działalność szkół,
  19. realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym wyłanianie organizacji pozarządowej, o której mowa w ustawie o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej,
  20. załatwianie spraw związanych z kierowaniem nieletnich do ośrodków szkolno–wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii,
  21. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i stowarzyszeń kultury fizycznej nie prowadzących działalności gospodarczej i nadzór nad nimi;
3)    w zakresie zamówień publicznych i inwestycji:
  1. prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
  2. prowadzenie całości spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych przy współpracy z naczelnikami wydziałów,
  3. prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego wydziałów starostwa po otrzymaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia i sprawdzeniu jej zgodności z przepisami o zamówieniach publicznych,
  4. pełnienie funkcji sekretarza komisji przetargowej,
  5. prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z postępowaniem o zamówienie publiczne,
  6. opracowywanie we współpracy z jednostkami organizacyjnymi powiatu planu zamówień publicznych,
  7. prowadzenie pełnego zakresu przygotowania i realizacji inwestycji zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych,
  8. wnioskowanie do zarządu powiatu o umieszczenie w planie budżetowym zadań inwestycyjnych,
  9. sporządzanie sprawozdania o udzielonych zamówieniach,
  10. planowanie remontów i inwestycji oraz koordynacja ich realizacji,
  11. współudział w przygotowywaniu decyzji, zarządzeń i uchwał związanych z inwestycjami i remontami,
  12. sprawdzanie kosztorysów,
  13. opracowywanie materiałów statystycznych w zakresie remontów i inwestycji;
4)    w zakresie komunikacji społecznej:
  1. inicjowanie i koordynowanie spraw związanych z opracowywaniem strategii rozwoju powiatu we wszystkich dziedzinach jego działalności;
  2. inicjowanie i koordynowanie działań z zakresu komunikacji społecznej w kraju i za granicą;
  3. opracowywanie oraz przygotowywanie materiałów informacyjnych o powiecie;
  4. koordynowanie spraw związanych ze współpracą powiatu z zagranicą;
  5. prowadzenie korespondencji okolicznościowej, kalendarium rocznic i uroczystości związanych z życiem społeczno-gospodarczym i kulturalnym powiatu;
  6. współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, związkami, fundacjami oraz innymi organizacjami społecznymi, gospodarczymi, zawodowymi, kościołami i związkami wyznaniowymi,
  7. współpraca z instytucjami ekonomii społecznej powiatu, województwa i kraju,
  8. współpraca z Lubuskim Komitetem na Rzecz Ekonomii Społecznej;
5)  nadzór nad funkcjonowaniem oświatowych jednostek organizacyjnych powiatu oraz Powiatowym Zespołem Do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności nr 2 w Gorzowie Wielkopolskim.
 
 
 
Nr  telefonu
Nazwa abonenta
Pok.
Piętro
95 7330 469
Naczelnik Wydziału
Bartosz Jankowski
219
 2
95 7330 484
tel./fax
Ewa Kogucka
218
95 7330 411
Tomasz Czerwonko
95 7330 450
Małgorzata Mierkiewicz
215
95 7330 476
Lidia Buszkiewicz
217
95 7330 448
Wioleta Krawczyk/Sandra Romanowska
95 7330 438
Przemysław Szabat
95 7330 478
Magdalena Nowak
216
« powrót do poprzedniej strony