Wydział Komunikacji (KO)
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wydział Komunikacji (KO)
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Wydziału Komunikacji (KO) należy:
- W zakresie rejestracji pojazdów: sporządzanie informacji i sprawozdań,
- realizacja zaleceń pokontrolnych,
- przekazywanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
- prowadzenie kompleksowo spraw związanych z procedurą rejestracji pojazdów, wydawaniem dowodów rejestracyjnych i tablic rejestracyjnych,
- prowadzenie postępowań w sprawie uchylenia decyzji o rejestracji pojazdu,
- rozpatrywanie sprzeciwów prokuratora w sprawie rejestracji pojazdów,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających rejestrację,
- prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem pozwoleń oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych,
- wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrzeżeń o szczególnych warunkachokreślonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu,
- wydawanie kart pojazdów dla pojazdów sprowadzanych z zagranicy i tam zarejestrowanych,
- dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o nabyciu lub zbyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,
- sporządzanie kart informacyjnych zarejestrowanego pojazdu,
- dokonywanie wyrejestrowania pojazdów w przypadkach określonych w ustawie,
- kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne w uzasadnionych przypadkach – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przyjmowanie od jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
- zwracanie dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,
- występowanie do właściwego kraju UE o potwierdzenie rejestracji i wiarygodności pojazdu pochodzącego z danego kraju,
- występowanie o pojazd do SIS -u (Systemu Informatycznego Schengen),
- przyjmowanie odpowiedzi z SIS (Systemu Informatycznego Schengen),
- występowanie do właściwego Urzędu Celnego o potwierdzenie wiarygodności odprawy celnej,
- sporządzanie raportów dziennych,
- generowanie raportów o zarejestrowanych pojazdach pochodzących z krajów UE,
- sporządzanie informacji o pojazdach zarejestrowanych i wyrejestrowanych dla GUS, US oraz dla urzędów gmin i WKU,
- prowadzenie wykazu wydanych dokumentów komunikacyjnych będących drukami ścisłego zarachowania,
- załatwianie spraw dotyczących rejestracji pojazdów wpływających pocztą,
- odpowiadanie na wnioski o udzielenie informacji o pojazdach i ich właścicielach uprawnionym instytucjom i osobom wpływających pocztą,
- archiwizacja dokumentów,
- współpraca z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych oraz Help Desk DXC,
- wykonywanie innych czynności służbowych zleconych przez przełożonych,
- przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Gorzowie Wlkp.
- W zakresie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami:
- przyjmowanie wniosków o wydanie uprawnień do kierowania pojazdami,
- zakładanie „Profilu kandydata kierowcy” PKK,
- wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami po egzaminie,
- wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
- wydawanie uprawnień dotyczących kwalifikacji zawodowej kierowców,
- przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utracie prawa jazdy, zniszczeniu tego dokumentu w stopniu powodującym jego nieczytelność,
- wydawanie wtórnika prawa jazdy,
- wymiany prawa jazdy w związku ze zmianą danych zawartych w prawie jazdy,
- przyjmowanie zawiadomień o wydawaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuraturę, sąd,
- przygotowanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień kierowcy, który ma orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów,
- przygotowanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym,
- przygotowanie decyzji o kontrolnym sprawdzeniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
- przygotowanie decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie,
- przygotowanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadku zastrzeżeń, co do stanu zdrowia,
- wydawanie skierowań na kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii,
- przyjmowanie orzeczeń lekarskich i psychologicznych od osób skierowanych przez organ kontroli ruchu drogowego, która kierowała pojazdem w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu,
- przygotowywanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdami,
- przygotowanie decyzji o skierowaniu na badanie psychologiczne,
- wydawanie pozwoleń na kierowanie tramwajem,
- wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu,
- odpowiadanie na wnioski o udzielenie informacji dotyczącej uprawnień do kierowania pojazdami uprawnionym instytucją i osobą, wpływających pocztą,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających posiadanie uprawnień do kierowania pojazdami,
- prowadzenie ewidencji osób bez uprawnień,
- prowadzenie archiwów:
- akt ewidencyjnych kierowców - osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami,
- akt ewidencyjnych osób bez uprawnień;
- wprowadzanie danych o kierowcach oraz dozór nad sprawnym działaniem systemu informatycznego „KIEROWCA”,
- wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi,
- wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych,
- prowadzenie ewidencji oraz wydawanie druków kart pojazdów, pozwoleń czasowych, oznaczeń legalizacyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi Wydziału Komunikacji, zamawianiem i dystrybucją:
- tablic rejestracyjnych,
- druków komunikacyjnych,
- bieżących potrzeb wydziału
- W zakresie działalności gospodarczej i regulowanej:
- sporządzanie informacji i sprawozdań,
- realizacja zaleceń pokontrolnych,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wydawanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób,
- wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego rzeczy,
- wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
- dokonywanie zmian na wniosek przedsiębiorcy w treści i danych zawartych
w licencji lub zezwoleniu, - wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych, specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
- wydawanie zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne w krajowym transporcie osób i rzeczy,
- dokonywanie zmian na wniosek przedsiębiorcy w treści i danych zawartych
w zaświadczeniach „transport na potrzeby własne”, - przeprowadzanie kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy na podstawie dokumentów wydanych przez Starostę Gorzowskiego,
- składanie okresowych sprawozdań Ministrowi Infrastruktury,
- współpraca z organami uprawnionymi do kontroli transportu drogowego, szczególnie z ITD,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej dla przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców,
- kontrolowanie przedsiębiorców posiadających zezwolenie, licencję lub zaświadczenie,
- rozpatrywanie skarg dotyczących działalności ośrodka szkolenia kierowców,
- sporządzanie analizy i podawanie do publicznej wiadomości wyników analizy statystycznej w zakresie średniej zdawalności osób szkolonych oraz liczby skarg,
- dokonywanie wpisów do rejestrów prowadzących ośrodki szkolenia,
- wydawanie zaświadczeń,
- nadzór merytoryczny nad ośrodkami szkolenia kierowców,
- przeprowadzanie kontroli w ośrodkach szkolenia kierowców,
- wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę ośrodka szkolenia kierowców i wykreślanie z rejestru działalności regulowanej,
- wydawanie i cofanie uprawnień instruktora nauki jazdy,
- wydawanie i cofanie poświadczenia potwierdzającego spełnianie dodatkowych wymagań przez przedsiębiorcę prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców,
- prowadzenie ewidencji instruktorów, wydawanie legitymacji i ich przedłużenie,
- kierowanie instruktorów na egzamin sprawdzający oraz cofanie uprawnień instruktorom,
- zgłaszanie do Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej powołanej przez Wojewodę, kandydatów na instruktorów nauki jazdy na egzamin sprawdzający kwalifikacje,
- analiza wyników egzaminów instruktorów i jednostek szkolących kandydatów na kierowców,
- zgłaszanie kandydatów na instruktorów nauki jazdy na egzamin,
- uzgadnianie linii komunikacyjnych zgodnie z przepisami ustawy o transporcie drogowym,
- przekazywanie do Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego danych, o których mowa w art. 82h ust. 1 i 3 ustawy o transporcie drogowym,
- prowadzenie spraw związanych z parkingami, w związku z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
- prowadzenie ewidencji pojazdów usuniętych z drogi wg art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
- wyliczanie opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu usuniętego w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
- współpraca z jednostkami wydającymi dyspozycję usunięcia pojazdu,
- występowanie do sądu z wnioskiem o orzeczenie przepadku (pojazdu usuniętego w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym na rzecz powiatu) jeżeli prawidłowo powiadomiony właściciel lub osoba uprawniona nie odebrała pojazdu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia,
- niezwłoczne ubezpieczenie OC pojazdu po otrzymaniu orzeczenia sądu o przepadku pojazdu na rzecz powiatu,
- wykonywanie orzeczeń sądu o przepadku pojazdu w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, z uwzględnieniem przepisów niniejszej ustawy:
- lecanie rzeczoznawcom wycen pojazdów przejętych przez powiat,
- sporządzanie protokołów zakwalifikowania pojazdów – do sprzedaży lub kasacji,
- przekazywanie pojazdów do stacji demontażu pojazdów w celu ich kasacji,
- organizacja licytacji pojazdu w przypadku zakwalifikowania pojazdów do odsprzedaży,
- dokonywanie wyboru, zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych, jednostki do usuwania pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
- coroczne przygotowywanie projektu uchwały w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów w trybie art.130a na następny rok kalendarzowy,
- sporządzenie kalkulacji kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu, powstałych od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania,
- przygotowanie decyzji o zapłacie kosztów przez osobę będąca właścicielem pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu,
- przekazywanie do Wydziału Finansowego ,,ostatecznej” decyzji o zapłacie naliczonych kosztów,
- wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom,
- nadzór nad badaniami technicznymi pojazdów,
- przeprowadzanie kontroli SKP zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym,
- wpisywanie do ewidencji przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
- wykreślanie z ewidencji przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.
- Realizacja zadań organizatora wynikających z ustawy o publicznm transporcie zbiorowym w tym opracowanie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – zadania realizowane wspólnie ze stanowiskiem Organizacji Ruchu.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Gorzowski |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Powiat Gorzowski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-06-05 10:30:45 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-06-05 10:30:57 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-06-05 16:27:42 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2203 raz(y) |
Wydział Komunikacji
Akapit nr 1 - brak tytułu
Obsługa interesantów w zakresie
rejestracji pojazdów i wydawania uprawnień do kierowania pojazdami:
pon. w godz. 8.00 – 16.30;
wt. - czw. w godz. 8.00 – 15.00;
pt. w godz. 8.00 – 13.30
Zestawienie zadań realizowanych przez Wydział Komunikacji
I.Rejestracja Pojazdów parter, pokój nr 26
II.Wydawanie Uprawnień do Kierowania Pojazdami parter, pokój nr 30
III.Działalność regulowana I piętro, pokój nr 115
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Gorzowski |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Czesław Żurawski |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-09-09 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Czesław Żurawski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-12-13 10:18:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-12-13 10:18:45 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-12-13 10:19:48 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4998 raz(y) |