ˆ

Wydział Geodezji i Kartografii (GK)

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wydział Geodezji i Kartografii (GK)

Akapit nr 1 - brak tytułu

Do zadań Wydziału Geodezji i Kartografii (GK) należy: 
  1. Do zadań Geodety Powiatowego należy:
    1. pełnienie funkcji Naczelnika Wydziału Geodezji i Kartografii.
    2. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    3. prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,
    4. prowadzenie postępowań z zakresu modernizacji ewidencji gruntów i budynków,
    5. prowadzenie postępowań z zakresu weryfikacji ewidencji gruntów i budynków,
    6. prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    7. prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
    8. projektowanie wydatkowania środków stanowiących wpływy ze sprzedaży danych ewidencji gruntów i budynków oraz innych materiałów i informacji z zasobu powiatowego, a także z opłat za czynności związane z prowadzeniem zasobu powiatowego i uzgadnianiem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
    9. koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
    10. zakładanie osnów szczegółowych, inwentaryzacja i modernizacja osnów,
    11. opiniowanie projektów osnów szczegółowych,       
    12. prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map  i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
    13. prowadzenie postępowań z zakresu ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych przed zniszczeniem,
    14. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
    15. prowadzenie postępowań administracyjnych scaleniowo-wymiennych,
    16. projektowanie wydatkowania i sprawozdawanie z wydatkowania dotacji rządowych.
  2. Do zadań realizowanych w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy:
    1. Obsługa państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obszaru jednostek ewidencyjnych powiatu gorzowskiego,
    2. przygotowanie i udostępnianie materiałów dla zgłoszonych prac geodezyjnych,
    3. uzgadnianie listy materiałów zasobu,
    4. wydawanie licencji i materiałów niezbędnych do wykonania prac geodezyjnych,
    5. prowadzenie spraw związanych z koordynacją usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz przewodniczenie naradom koordynującym usytuowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
    6. rejestracja wniosków o uzgodnienie projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
    7. weryfikacja załączników i projektów,
    8. zawiadamianie wnioskodawców o ewentualnych brakach i uwagach,
    9. wystawianie dokumentów obliczenia opłaty,
    10. zawiadamianie wnioskodawców i konsultantów o terminie narady koordynacyjnej,
    11. przygotowanie projektów dla wnioskodawcy,
    12. przygotowanie protokołów z narady koordynacyjnej,
    13. wprowadzanie projektowanych i uzgodnionych sieci uzbrojenia terenu do bazy obiektów GESUT,
    14. zabezpieczenie dokumentacji i przekazanie do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    15. bieżące udzielanie informacji i obsługa osób prawnych i fizycznych w zakresie  danych zawartych w PZGiK dla obszaru jednostek ewidencyjnych powiatu gorzowskiego,
    16. obsługa państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obszaru jednostek ewidencyjnych powiatu gorzowskiego, w zakresie udostępniania danych z zasobu poprzez wykonywanie wydruku map oraz kopii danych z zasobu powiatowego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, w tym:
      • rejestracja wniosków o udostępnienie materiałów z PZGiK,
      • wydawanie licencji oraz dokumentu obliczenia opłaty,
      • archiwizacja dokumentacji z uzgodnienia projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
      • naliczanie opłat za udostępnianie danych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
      • obsługa systemu informatycznego użytkowanego w PODGIK w Wydziale Geodezji i Kartografii w tym programów: Ośrodek, EwMapa, Bank Osnów, EwOpis i innych,
      • aktualizacja mapy numerycznej oraz baz danych BDSOG, GESUT, EGIB, PRG, BDOT500 prowadzonych przez PODGiK wynikami opracowań geodezyjno-kartograficznych przyjmowanych do zasobu ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej,
      • rejestracja  operatów przyjmowanych do zasobu ośrodka dokumentacji geodezyjno-kartograficznej,
      • bieżąca archiwizacja dokumentacji przyjmowanej do PZGiK, w tym przetwarzanie do postaci numerycznej i archiwizacja dokumentacji geodezyjnej  i kartograficznej  pozostającej w zasobie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej  i Kartograficznej oraz przygotowanie do udostępniania tych danych w systemie teleinformatycznym,
    17. wnioskowanie, inicjowanie i wdrażanie oraz nadzorowanie prac związanych z informatyzacją zasobu PODGiK, i innych prac związanych z tworzeniem, prowadzeniem i udostępnianiem baz danych, 
    18. realizowanie i nadzorowanie prac związanych z archiwizacją i wykonywaniem kopii zabezpieczających baz danych,
    19. bieżące monitorowanie stanu geodezyjnej osnowy poziomej i  wysokościowej, analizowanie i inicjowanie potrzeb związanych z jej modernizacją, 
    20. przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o zasobie oraz o realizacji zadań PODGiK,
    21. ustalanie ramowych warunków technicznych wykonywania prac geodezyjno-kartograficznych   dla prac obejmujących bazy danych zasobu, wynikających z potrzeb dokonania ich wzbogacenia, modernizacji, przekształcenia, w tym dla prac związanych z informatyzacją zasobu PODGiK na rzecz Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp., a także warunków technicznych wykonania  skomplikowanych i nietypowych zgłoszonych prac geodezyjno-kartograficznych,
    22. prowadzenie innych spraw z związanych z zasobem geodezyjnym i kartograficznym wynikających z polecenia przełożonego.
  3. Do zadań realizowanych w zakresie ewidencji gruntów i budynków:
    1. bieżące wprowadzanie zmian  do operatów ewidencji gruntów i budynków, w terminach określonych w przepisach szczegółowych, z zachowaniem zasad i metod wynikających z prowadzenia ewidencji gruntów i budynków w systemie informatycznym EWOPIS, OŚRODEK, na podstawie następujących dokumentów:
      • aktów notarialnych,
      • prawomocnych orzeczeń sądowych,
      • ostatecznych decyzji administracyjnych,
      • wpisów dokonanych w księgach wieczystych,
      • dyspozycji zawartych w aktach normatywnych,
      • umów dzierżawy,
      • operatów geodezyjnych,
      • wniosków stron.
    2. sporządzanie zawiadomień o dokonanych zmianach, powiadomienie stron o wprowadzonych zmianach, za pomocą poczty polskiej, zgodnie z obowiązującymi przepisami, takie podmioty jak:
      • organy podatkowe,
      • Sąd Rejonowy – Wydziały Ksiąg Wieczystych,
      • wnioskodawców,
    3. gromadzenie i archiwizowanie danych.
    4. dbałość o bazę danych ewidencji gruntów i budynków z zachowaniem zasad należytego zabezpieczenia przed zniszczeniem bądź jej utratą,
    5. bieżące udzielanie informacji osobom prawnym i fizycznym o danych zawartych w operacie ewidencji gruntów i budynków,
    6. przyjmowanie, rejestrowanie, realizowanie wniosków o wypisy i wyrysy z operatu ewidencji gruntów i budynków,
    7. przyjmowanie, rejestrowanie, realizowanie wniosków o wydania zaświadczeń dot. danych ujawnionych w bazie danych ewidencji gruntów i budynków,
    8. udostępnianie dokumentów znajdujących się w dokumentacji zmian stanowiących podstawę ujawnianych zmian w bazie danych ewidencji gruntów i budynków, w tym dokumentacji zamian, archiwalnych rejestrów gruntów,
    9. obsługa geodetów w zakresie rezerwacji działek i budynków,
    10. wystawianie dokumentów obliczeń opłaty za udzielenie informacji oraz za udostępnianie danych z zasobu,
    11. wystawianie licencji i wydawanie materiałów niezbędnych do sporządzenia operatów szacunkowych,
    12. obsługa systemu informatycznego do prowadzenia zasobu geodezyjnego i kartograficznego, ewidencji gruntów i budynków w tym programów: EWOPIS, REJ-Cen, EWMAPA, Ośrodek,
    13. bieżące prowadzenie obsługi kancelaryjnej związane z przyjmowaniem, przekazywaniem oraz wysyłką korespondencji a także odpowiedzialność za segregację, przechowywanie akt oraz ich archiwizację,
    14. prowadzenie spraw (postępowań) z zakresu ewidencji gruntów i budynków, klasyfikacji gleboznawczej gruntów, a także innych spraw wynikających z polecenia lub z upoważnienia przełożonych, 
    15. przygotowywanie bilansu gruntów, sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o bazie danych ewidencji gruntów i budynków,  w tym o bazie danych rejestru cen i wartości nieruchomości,  oraz o  realizacji zadań wynikających z prowadzenia tych baz danych,
    16. weryfikacja  dokumentacji zmian do ewidencji gruntów i budynków, w tym dokumentacji powstałej w wyniku opracowań geodezyjno-kartograficznych  przyjętych bądź przyjmowanych do zasobu PODGiK, udzielanie informacji o powyższym,
    17. wnioskowanie, inicjowanie i wdrażanie postępu organizacyjno-technologicznego w referacie ewidencji gruntów i budynków Wydziału Geodezji i Kartografii,
    18. wnioskowanie, inicjowanie i wdrażanie oraz nadzorowanie prac związanych z informatyzacją bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
    19. wydawanie zaświadczeń z ewidencji gruntów  i budynków, z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
    20. prowadzenie spraw i postępowań administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków, w tym spraw związanych z doprowadzeniem zapisów w ewidencji gruntów i budynków do stanu faktycznego i prawnego oraz wynikających z polecenia lub z upoważnienia przełożonych.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Gorzowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-06-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Powiat Gorzowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-06-05 15:42:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-06-05 15:42:32
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-06-05 16:28:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2430 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Dokumenty związane z udostępnianiem materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Gorzowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-08-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Starostwo Powiatowe
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-08-04 14:16:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-08-04 15:46:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-07-19 14:49:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
11286 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Dokumenty związane z koordynacją sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Gorzowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-08-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wojciech Olewicki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-08-11 10:08:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-08-11 10:09:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-08-18 10:14:32
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
11137 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Dokumenty związane z gleboznawczą klasyfikacją gruntów

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Gorzowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-01-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Piotr Trybała
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-01-31 08:34:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-01-31 08:35:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-19 10:24:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2796 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »